دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

عین اللهی: هم تولید کننده هستیم هم مصرف کننده!

دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیشنهاد مجلس مبنی بر افزایش30 درصدی ظرفیت پذیرش رشته‌های دکترای حرفه‌ای در کنکور 88، گفت: در این راستا پژوهشگاه بهداشت با همراهی 7 نفر از اساتید نمونه مطالعاتی را برای برآورد نیروی انسانی پزشک عمومی مورد نیاز کشور تا 3 سال آینده انجام داده‌ است. وی با بیان اینکه افزایش یا کاهش بدون کارشناسی ظرفیت در کشور مشکل ایجاد می‌کند، اظهار کرد: برای ایجاد ظرفیت متعادل، این مطالعه علمی را بر اساس فاکتورهای علمی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسری 3 هزار نفر است، اظهار کرد: همچنین 400 نفر ظرفیت پذیرش واحدهای بین‌الملل و 600 نفر هم ظرفیت پذیرش رشته پزشکی عمومی در نظر گرفته شده است. وی افزود: در رشته دندانپزشکی و داروسازی در کلیه دانشگاه‌ها 2 هزار نفر پذیرش انجام می‌شود، در واقع در مقطع دکترای حرفه‌ای امسال در کشور 6 هزار نفر پذیرفته می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه این میزان ظرفیت پذیرش بر اساس نیاز کشور انجام می‌شود، ‌خاطر نشان کرد: ما به صورت قانونی یک پزشک را فقط برای ارائه خدمت به مدت 2 سال در مناطق محروم می‌توانیم موظف کنیم و زمانی که این مدت تمام شد، نمی‌توان کسی را برای ماندن در آن مناطق مجبور کرد، بنابراین باید شرایطی را فراهم کرد که فرد داوطلبانه به مناطق محروم برود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: به عنوان مثال در گذشته1300 پزشک خانواده داشتیم که به دلیل افزایش شرایط و حمایتهای مالی، این رقم به 5 هزار نفر افزایش یافت. وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط لازم برای جذب پزشکان در مناطق محروم به عوامل مختلفی بستگی دارد که فقط در دست وزارت بهداشت نیست، اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا پزشکان خود جذب آن مناطق شوند، که یکی از راهکارهای تحقق این مساله ارتقای مناطق محروم و ایجاد امکانات بیشتر در این مناطق است. وی با بیان اینکه ما در این زمینه به مجلس تنها نظرات کارشناسی ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: هرچه مجلس تصویب کند، انجام می‌دهیم چراکه مجلس قانون گذار است و هرچه تصویب کند ما اجرا می‌کنیم.

دکتر عین‌الهی در خاتمه با بیان اینکه وزارت بهداشت در تربیت نیروی انسانی هم تولید کننده و هم مصرف کننده است، اظهار کرد: وزارت بهداشت و وزارت علوم در این زمینه ماموریتهای متفاوتی دارند، چراکه ما هم مصرف کننده و هم تولید کننده هستیم و بهتر می‌توانیم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 2 شهریور 1388 ساعت 02:06 ق.ظ http://www.wanderingstager.blogfa.com

ببخشید. درستش کردم

wandering stager دوشنبه 2 شهریور 1388 ساعت 02:08 ق.ظ http://www.wanderingstager.blogfa.com

راستی با اجازه لینکتون می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد