دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

انتصاب هفت معاون و مدیر جدید در وزارت بهداشت

هفت معاون و مدیر ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی وزیر بهداشت منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد دکتر مرضیه وحید دستجردی با صدور احکام جداگانه دکتر محمدعلی محققی معاون آموزشی، دکتر احمد شیبانی معاون غذا و دارو، دکتر فرحناز ترکستانی معاون دانشجویی و فرهنگی و دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را منصوب کرد.

همچنین دکتر رحمت‌الله حافظی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر سید حسن امامی رضوی معاون سلامت و دکتر عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی طی احکامی از سوی وزیر بهداشت در سمت خود ابقا شدند.پیش از این نیز دکتر محمدامیر امیرخانی به سمت مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و علیزاده به عنوان مدیر کل دفتر مرکزی حراست منصوب شده بودند.منبع

شرایط بازپرداخت وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت شرایط بازپرداخت وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس شرایط اعلام شده از سوی صندوق رفاه، کلیه دانش آموختگان بدهکار حداکثر 6 ماه بعد از فراغت از تحصیل ملزم به بازپرداخت بدهی های خود طبق اوراق بازپرداخت در سررسیدهای تعیین شده آنها هستند. دانشجویان اخراجی، انصرافی و ترک تحصیل کرده ملزم به بازپرداخت کامل و یکجای کل مبالغ دریافتی از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت هستند. دانشجویان بدهکار که اوراق بازپرداخت را در اختیار دارند باید در تاریخ سررسید هر یک از اقساط و مبالغ بدهی را در یکی از شعب بانک تجارت در سراسر کشور به حساب مندرج در فیش مربوطه واریز کنند. دانش آموختگانی که از وام شهریه استفاده می کنند موظف به بازپرداخت اصل و کارمزد وام دریافتی هستند. نرخ کارمزد و جریمه تاخیر و تأدیه منطبق با قوانین مصوب وام قرض الحسنه در سیستم بانکی کشور خواهد بود.منبع

خلاصه اخبار هفته گذشته (با عرض پوزش بابت تاخیر!)

اجرای طرح توسعه دانشکده پزشکی تهران با همکاری خیرین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از طرح توسعه دانشکده پزشکی با همکاری خیرین خبر داد و گفت: این طرح بر اساس مصوبه سفر استانی هیئت دولت نهم در استان تهران انجام می گیرد. دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قدمت طولانی دارد و در طرح پردیس جایگاهی برای گسترش این دانشکده تهیه شده است.وی اضافه کرد: در همین چارچوب پیشنهادی به وزارت بهداشت برای گسترش دانشکده پزشکی داده شد که این موضوع پس از پیگیری در اوایل امسال با مصوبه سفر استانی هیئت دولت نهم در استان تهران به تصویب رسید. لاریجانی گفت: طرح توسعه دانشکده پزشکی بر اساس بودجه مصوب در این مصوبه طراحی خواهد شد و افراد خیری نیز قصد دارند در این طرح دانشگاه علوم پزشکی تهران را یاری کنند.وی ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید برنامه طراحی و شروع این فاز از دانشکده پزشکی آغاز شود و گفت: دانشکده جدید در کنار دانشکده فعلی قرار می گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره اینکه دانشکده پزشکی در میراث فرهنگی ثبت شده است، گفت: در صورت لزوم از ساختمانهای موجود دانشکده که ساختمانهای میراث فرهنگی است استفاده های دیگری می شود.

تغییر ظرفیت آزمون دکتری تخصصی پزشکی/امکان شرکت مشمولان طرح در آزمون

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت آخرین تغییرات ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی Ph.D رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89-88 را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، رشته علوم تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تبریز، رشته سیاستگذاری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران و رشته مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده است. همچنین بر اساس جدول ظرفیت دانشگاههای پذیرنده دانشجوی دکتری تخصصی، رشته فیزیک پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رشته آمار زیستی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حذف شده است. مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به متقاضیان ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی Ph.D رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89-88 جاری اعلام کرد به جهت کمک به مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که در حال انجام خدمات قانونی هستند، چنانچه این افراد تا تاریخ ثبت نام شروع مقطع دکتری تخصصی، خدمات قانونی را به انجام برساند مجاز به شرکت در آزمون هستند و در صورت قبولی ادامه تحصیل آنها بلامانع است.

تدوین دستورالعمل اعطای امتیاز پژوهشی به دانشجویان علوم پزشکی

مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین دستورالعمل امتیاز دهی به فعالیت پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی و قرار گرفتن آنها در شمول استفاده از آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان خبر داد.

دکتر محمدحسن قوسیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این دستورالعمل پس از مطرح شدن در آخرین کنگره تحقیقات دانشجویی و موافقت وزیر بهداشت وقت با این موضوع تهیه و اکنون به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است. وی اضافه کرد: از این پس دانشجویانی که فعالیت پژوهشی دارند بر اساس میزان فعالیت پژوهشی و امتیاز بندی که در این دستورالعمل عنوان شده است با کسب شاخص های مورد نظر می توانند مشمول استفاده از تسهیلات استعداد درخشان قرار گیرند. قوسیان گفت: بنا بر این دستورالعمل دانشجویان دوره کارشناسی باید 55 امتیاز، دانشجویان دوره دکتری حرفه ای 95 امتیاز و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی باید 115 امتیاز کسب کنند تا در زمره دانشجویان استعداد درخشان قرار گیرند. وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک باید 100 درصد، دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو باید 90 درصد و دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه باید 80 درصد امتیازات لازم را برای قرارگرفتن در شمول این آیین نامه کسب کنند. مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به شاخصهای امتیازدهی به مهر گفت: انتشار مقاله، پایان نامه، شرکت در کنگره های علمی، انتشار کتاب، مجری یا همکار طرح تحقیقاتی، فعالیت در کمیته تحقیقات دانشجویی، نوآوری و یا اختراع از جمله این شاخصها هستند.

تمدید مهلت ثبت نام در‌ آزمون دکتری تخصصی پزشکی/ آخرین آمار ثبت نام

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به ثبت نام دو هزار و 800 داوطلب در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی سال تحصیلی 89 - 88 از تمدید مهلت ثبت نام تا 28 شهریور خبر داد. کی قباد طاهر نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی فردا 24 شهریور پایان می یافت که با توجه به تسهیل شرایط ثبت نام، مهلت ثبت نام تا صبح روز شنبه 28 شهریور ماه تمدید شده است. وی گفت: متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی سال تحصیلی 89 - 88 می توانند به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام کنند و سایر شرایط با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir برای داوطلبان قابل مشاهده است. طاهرنژاد اضافه کرد: داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته هستند و رشته هایی که بیش از یک محل، ظرفیت پذیرش داشته باشد داوطلب در صورت پذیرفته شدن در مرحله  اول آزمون می تواند به ترتیب اولویت، نسبت به انتخاب چند محل اقدام کند. در حال حاضر 47 رشته برای این آزمون وجود دارد.

شرط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان برای داوطلبان دکتری پزشکی

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی تحت شرایط خاصی می توانند از آیین نامه استعداد درخشان استفاده کنند. به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تبصره آیین نامه تسهیلات آموزشی و پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان علوم پزشکی تنها فارغ التحصیلان واجد شرایطی که بیش از دو سال از زمان فارغ التحصیلی آنها نگذشته باشد می توانند از تسهیلات آیین نامه استفاده کنند. داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی باید توجه داشته باشند در زمان ثبت نام به این موضوع توجه کنند. به گزارش مهر، مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی تا صبح روز شنبه 28 شهریور ماه تمدید شده است و آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت روز 8 آبان ماه سال جاری در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می شود.

جزئیات وامهای تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به سرانه وامهای سال تحصیلی 89 - 88 دانشجویان علوم پزشکی کشور از افزایش این سرانه ها خبر داد.

دکتر فرهاد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سرانه وامها در سال تحصیلی جاری برای دانشجویان علوم پزشکی افزایش یافته است و دانشجویان می توانند از این وامها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دانشجویان مجرد وام تحصیلی ماهانه به مبلغ 300 هزار ریال و دانشجویان متاهل از این وام به مبلغ 450 هزار ریال به صورت ماهانه می توانند استفاده کنند. جعفری گفت: دانشجویان ممتاز و نمونه حداکثر تا سه برابر سرانه مصوب می توانند از وام تحصیلی استفاده کنند. وام مسکن دانشجویان مجرد نیز به مبلغ ماهانه 250 هزار ریال و وام مسکن برای دانشجویان متاهل نیز به مبلغ 500 هزار ریال تعیین شده است.

وی در خصوص وام ضروری برای دانشجویان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه صندوق مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال وام ضروری به دانشجویانی که در نتیجه رویدادی با مشکل مالی مواجه شوند داده می شود و دانشجویان نمونه و ممتاز می توانند حداکثر تا سه برابر از این وام استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین با اشاره به وام بیمه و سرانه آن مصوب هیئت وزیران یادآور شد: بر اساس این مصوبه متقاضیان به استثناء مقاطع تخصصی و دکتری تخصصی در طول تحصیل تحت پوشش این وام قرار می گیرند و 50 درصد حق بیمه توسط دانشگاه و 50 درصد دیگر توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود که این بخش جزء بدهی دانشجویان محسوب خواهد شد.منبع

میزان اجاره بهای خوابگاههای علوم پزشکی اعلام شد

میزان اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 89 - 88 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجاره بهای خوابگاه از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای دو گروه مجردین و متأهلین اعلام شده است و بر اساس ضوابط دانشجویانی می توانند از خوابگاههای دانشجویی استفاده کنند که از هیچ گونه کمک موسسات دیگر و وام مسکن صندوق استفاده نکنند.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مبلغ اجاره بهای اتاقهای یک و دو نفره ماهانه 250 هزار ریال، اتاقهای سه و چهار نفره ماهانه 175 هزار ریال، اتاقهای پنج و شش نفره ماهانه 150 هزار ریال، اتاقهای هفت و هشت نفره ماهانه 125 هزار ریال و اتاق های نه نفره ماهانه 100 هزار ریال تعیین شده است. همچنین صندوق رفاه مبلغ اجاره بهای اتاقهای مستقل (امکانات مستقل 90 درصد) متأهلی را ماهانه 450 هزار ریال و اجاره بهای اتاقهای متأهلی با امکانات مشترک را ماهانه 350 هزار ریال اعلام کرد.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، همچنین شرایطی که دانشجویان می توانند از تخفیف استفاده کنند را اعلام کرد. بر این اساس، دانشجویانی که هزینه خوابگاه نیمسال تحصیلی را حداکثر 15 روز پس از پایان همان نیمسال پرداخت کنند شامل 25 درصد تخفیف و دانشجویانی که هزینه خوابگاه خود را در پایان تحصیل یکجا پرداخت کنند، شامل 15 درصد تخفیف خواهند شد.منبع

اطلاعیه مهم دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی

خبر مهمبدینوسیله باطلاع می رساند، باستناد تصمیمات متخذه کمیسیون 7 نفره موارد خاص مورخ 31/5/1388 کلیه پذیرفته شدگان مرحلة اصلی و جایگزین مرحله اول سی وششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی، در صورت اعلام انصراف از تحصیل حداکثر تا تاریخ 31/6/1388، مشمول یک دوره محرومیت از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی نبوده و مجاز به شرکت در آزمون سی وهفتمین دورة آزمون پذیرش دستیار تخصصی می باشند.منبع

اتوبوس مدیران جدید وزارت بهداشت به دانشگاه تهران رسید!

دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در احکامی رئیس جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس واحد بین الملل این دانشگاه در جزیره کیش را منصوب کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس حکم دکتر باقر لاریجانی، دکتر فاطمه نیری به عنوان رئیس جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب شد.

دکتر فاطمه نیری فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. همچنین در حکم دیگری دکتر علی عرب خردمند مشاور اجرایی رئیس دانشگاه با حفظ مسئولیت قبلی به سمت ریاست پردیس بین المللی دانشگاه در منطقه آزاد کیش منصوب شد.

همچنین دکتر علی جعفریان از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت مشاور رئیس دانشگاه منصوب شد. دکتر علی جعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این تغییر یادآور شد: تصمیم ریاست دانشگاه این بوده است که من در این بخش به فعالیت بپردازم. وی اضافه کرد: از این پس در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سمت مشاور به فعالیت خواهم پرداخت. دکتر علی جعفریان پیش از این ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را بر عهده داشت. منبع 

پی نوشت: جالب توجه اینکه پس از انتخاب اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی اولین رئیس زن بزرگترین دانشکده پزشکی کشور نیز منصوب میشود و جالبتر اینکه بنده که فارغ التحصیل این دانشکده می باشم و تقریبا در تمامی بیمارستانهای آموزشی این دانشگاه بوده ام نام خانم دکتر فاطمه نیری را برای اولین بار در این خبر شنیدم و احتمالا ایشان دارای هیچ سابقه مدیریتی در این دانشگاه نبوده است چون هیچیک از دوستان بنده هم هیچ نام و نشانی از ایشان به یاد نداشتند. 

گذشته از این سیر تغییرات فقط ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۸۴ تاکنون جالب توجه است: 

دکتر حسین اصل سلیمانی درسال ۸۴ با انتصاب دکتر لاریجانی صندلی خود را به دکتر هاشمی متخصص چشم میدهد بعد از حدود ۶ ماه این صندلی با استعفای دکتر هاشمی به دکتر امامی رضوی متخصص جراحی عمومی واگذار شد و با انتصاب ایشان به معاونت سلامت وزارت بهداشت حدود یک سال پیش دکتر علی جعفریان متخصص جراحی عمومی به ریاست دانشکده انتخاب شد و روز گذشته با انتصاب دکتر نیری رکورد ۵ رئیس در یکسال بعنوان تابلوی دیگری از افتخارات این دانشکده به ثبت رسید.

اعلام رشته‌های مجاز برای شرکت در پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شرایط شرکت در دوره سوم پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در این دانشگاه، رشته های مجاز برای شرکت در این دوره را اعلام کرد.

دکتر حسین کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر با افزود: بر اساس آیین نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی، کلیه رشته های علوم تجربی و فنی و مهندسی که می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند مجاز به شرکت در این دوره هستند. وی اضافه کرد: در واقع فنی ها هم می توانند در صورت داشتن شرایط معدل دوره دیپلم و کارشناسی در آزمون کتبی پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی شرکت کنند.

کشاورز خاطرنشان کرد: پذیرش در دوره سوم دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی از آذر ماه با انتشار آیین نامه این نوع پذیرش آغاز می شود. وی در خصوص سن متقاضیان ورود به رشته پزشکی گفت: حداکثر سن برای خانمها 25 سال تمام در زمان ثبت نام و برای آقایان که خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند 27 سال تمام در زمان ثبت نام تعیین شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص معدل داوطلبان شرکت در این دوره اظهار داشت: معدلهای اعلام شده مقطع دیپلم و کارشناسی همانند سال گذشته خواهد بود و متقاضیان باید دارای معدل دوره دیپلم بالاتر از 18 و معدل دوره کارشناسی بالاتر از 16 باشند.منبع

اجرای لیزینگ لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی/ اعطای وام خرید کالا

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از اجرای طرح لیزینگ لپ تاپ برای دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: این طرح در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و مذاکرات اولیه با شرکت های معتبر انجام گرفته است.

دکتر فرهاد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح لیزینگ لپ تاپ در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بررسی شد و در حال حاضر مذاکرات اولیه با شرکتهای مختلفی که می توانند این کالا را برای دانشجویان تامین کنند انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: قراردادهای این موضوع از یک سو با دانشگاه و از سوی دیگر با صندوق رفاه دانشجویان بسته می شود و تعهداتی دیده شده است که در صورت تامین آن دانشجویان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

جعفری یادآور شد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در عین حال وام خرید کالاهای آموزشی و کمک آموزشی را به مبلغ یک میلیون ریال در اختیار دانشجویان قرار می دهد.وی اضافه کرد: در حال حاضر صندوق آمادگی پوشش کامل تقاضای دانشجویان را برای تامین کالاهای آموزشی و کمک آموزشی دارد و دانشجویان می توانند از کمک صندوق برای خریداری این کالاها بهره مند شوند.منبع

ورود دانشجویان به مراکز خدمات بهداشتی/ توسعه آموزش درمانگاهی

معاون سلامت وزارت بهداشت از حضور دانشجویان پزشکی در مراکز خدمات بهداشتی و درمانی نمونه در راستای تقویت ادغام آموزش و خدمات در سطح وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دانشجویان فضای درمانگاهی و درمان سرپایی را تجربه می کنند.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در راستای موضوع ادغام آموزش و خدمات نظام سلامت و برای اینکه آموزش دانش آموختگان دانشگاههای علوم پزشکی بیشتر از گذشته مطابق نیاز انجام گیرد بخشی از دانشجویان در مراکز خدمات بهداشتی و درمانی حضور می یابند. وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشجویان پزشکی در دوره آموزش خود بیشتر آموزش بیمارستانی را طی می کنند و فضای درمانگاهی و درمان سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی را تجربه نمی کنند در حالی که باید پس از پایان آموزش خود در مراکز درمانی و بیمارستانی و درمانگاهی شهری و روستایی با فضایی که ذکر شده طرح خود را بگذرانند.

امامی رضوی یادآور شد: در حال حاضر دانشجویان پزشکی در این گونه فضاهای درمانی حضور کمتری دارند و به همین منظور مراکز بهداشتی و درمانی به طور نمونه انتخاب شدند که دانشجویان در آن محیط دوره خود را طی کنند. وی گفت: این مراکز از سوی معاونت سلامت معرفی می شوند و دانشجویان بر حسب تصمیم دانشگاهها در این مراکز حضور می یابند و بخشی از آموزش خود را طی می کنند.منبع

رانی با طعم هلو!

بدون شرح! 

 

توضیح:این عکس در وبلاگ دندانپزشک کاذب درج شده و امیدوارم دوستان درج این تصویر را به منزله توهین به دکتر لنکرانی عزیز تلقی نکرده و خدای ناکرده از بنده رنجیده خاطر نشوند.

آزمون دستیاری بدون تغییر برگزار می‌شود/ تغییرات از دوره بعدی

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: دوره سی و هفتم پذیرش دستیار تخصصی آخرین دوره پذیرش دستیار به شکل قدیم خواهد بود و از دوره سی و هشتم روال جدید برای پذیرش دستیاری اجرا می شود.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: منابع آزمون دوره سی و هفتم برای پذیرش در سال 88 به اطلاع داوطلبان رسیده است و نخستین اطلاعیه های مورد نیاز داوطلبان در اواخر مهر ماه یا اوایل آبان ماه اطلاع رسانی می شود. وی اضافه کرد: آزمون دستیاری روز پنجشنبه 29 بهمن سال 88 برگزار می شود و امتحان دوره سی و هفتم با دوره های گذشته تفاوتی نخواهد داشت اما از دوره سی و هشتم روال جدیدی برای پذیرش اجرا می شود.

محققی خاطرنشان کرد: داوطلبان توجه داشته باشند که مراکزی که بدون مجوز در امر آموزش دستیاری دخالت دارند، اطلاعات بعضاً گمراه کننده ارائه می دهند و داوطلبان توجه کنند که تنها مرجع صدور اطلاعیه های دستیاری، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است. وی یادآور شد: دوره سی و هفتم آزمون دستیاری در بهمن ماه برگزار می شود.منبع

تغییر در طراحی دانشنامه‌های پزشکی/ غیرقابل جعل شدن دانشنامه‌ها

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از تهیه دانشنامه های جدید برای گروه علوم پزشکی با قابلیت غیرقابل جعل بودن خبر داد و گفت: دانشنامه های جدید فارغ التحصیلان علوم پزشکی با بالاترین ضریب امنیتی تهیه شد.

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با همکاری اداره کل حراست وزارت بهداشت و مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت و پس از بررسی کاغذهای مختلف برای تهیه دانشنامه، دانشنامه های جدید فارغ التحصیلان با بالاترین ضریب امنیتی تهیه شد. وی اضافه کرد: ویژگی منحصر به فرد دانشنامه های جدید به گونه ای است که در صورت هرگونه کپی و اسکن کردن دانشنامه مزبور، کلمه کپی و ویژگی که نشان دهنده کپی برداری از دانشنامه مذکور باشد بر روی تصویر کپی گرفته شده نمایش داده می شود.

حسن زاده یادآور شد: کاغذهای مخصوص و هولوگرام طراحی شده برای دانشنامه های علوم پزشکی مخصوص بوده و با ضریب امنیتی بالایی و بر اساس مشخصات دقیق مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان تهیه شده است. وی خاطرنشان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس تعداد دقیق فارغ التحصیلان خود کاغذهای مورد نظر را تحویل می گیرند و دانشنامه زیر نظر معاونت آموزشی دانشگاه و حراست آن دانشگاه صادر می شود و اوراق باطل شده نیز به طور دقیق به وزارتخانه بازگردانده می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکنون سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران صدور دانشنامه با استفاده از این کاغذ مخصوص را آغاز کرده اند و پایلوت کار نتیجه بخش بوده است.منبع

قصه‌گویی، روشی مؤثر در آموزش مفاهیم پیچیده به دانشجویان پزشکی

یافته های یک مطالعه حاکی از تأثیر مثبت قصه‌گویی نسبت به سخنرانی های معمولی در افزایش دانش دانشجویان دوره بالینی است از این رو می تواند در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. 

این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر قصه‌گویی و سخنرانی در انتقال مفاهیم پیچیده علم پزشکی توسط آناهیتا والی، استادیار گروه پوست دفتر گروه های آموزشی بیمارستان الزهرا(س) اصفهان انجام شده است.قصه‌گویی یکی از روش‌های آموزشی است که می‌تواند بدون اینکه سن مخاطب، موضوع آموزشی یا سطح یادگیری کاربرد آنها را محدود سازد، بکار رود.

این مطالعه‌ نیمه تجربی بر روی ‌٤٣ نفر از دانشجویان پزشکی در مقطع کارآموزی بالینی که مشغول گذراندن بخش پوست بودند، انتخاب شدند و به هر گروه سه مفهوم یکسان از علم پزشکی با روش‌های قصه‌گویی یا سخنرانی ساده آموزش داده شد؛ سپس از هر دو گروه آزمون به عمل آمد.میانگین نمره کل کسب شده در گروه آموزش دیده با روش سخنرانی ساده ‌٣٦/٤±8/‌٩٤ و در گروه آموزش دیده با روش قصه گویی ‌٤٧/٣±14/‌٨٤ از نمره کل ‌٢٠ و تفاوت بین دو گروه از نظر آماری معنی‌دار بود.

نتایج این بررسی نشان می دهد: اثر قصه‌گویی در افزایش دانش دانشجویان دوره بالینی بیشتر از سخنرانی معمولی است؛ بنابراین، توصیه می‌شود از این روش برای آموزش بیماری‌های نادر و ژنتیک استفاده شود.گفتنی است نتایج این مقاله در مجله ایرانی آموزش علوم پزشکی به چاپ رسیده است.منبع

جزئیات افزایش 39 درصدی ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش سقف وامها و تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: با تصویب هیئت امنای صندوق، ودیعه مسکن دانشجویان 39 درصد افزایش یافت.

بر دبه گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرهاد جعفری امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: با مصوبه هیئت امنای صندوق، همه وامها غیر از وام ضروری افزایش یافت و در مجموع وامها 25 تا 60 درصد افزایش داشته است.

رشد وام های ودیعه مسکن 39 درصد

جعفری خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات، حداقل رشد وامهای صندوق رفاه 25 درصد بوده است و بر این اساس وامهای ودیعه مسکن 39 درصد و وام تحصیلی 25 تا 30 درصد در مجموع افزایش داشته اند. وی گفت: بر اساس تصمیمات کارشناسان صندوق و بررسی میزان اجاره بها و فروش مسکن در تمامی مراکز استان، ودیعه های مسکن در تهران، 6 شهر بزرگ و سایر شهرهای کشور تغییر کرد.

افزایش ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی در تهران، 6 شهر بزرگ و سایر شهرهای کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: ودیعه مسکن دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه ای در شهر تهران می توانند از 12 میلیون و 500 هزار ریال به 20 میلیون ریال افزایش یابند. وی اضافه کرد: ودیعه مسکن این دانشجویان در 6 شهر بزرگ از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز و بندرعباس نیز از 12 میلیون و 500 هزار ریال به 18 میلیون ریال افزایش یافته است. در مورد سایر شهرهای کشور نیز مبلغ ودیعه مسکن از 10 میلیون ریال به 12 میلیون و 500 هزار ریال افزایش داشته است.

افزایش ودیعه مسکن برای دانشجویان شاغل در دوره های تحصیلات تکمیلی

جعفری با اشاره به افزایش ودیعه مسکن برای دانشجویان شاغل در دوره های تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و تخصص بالینی گفت: ودیعه مسکن این گروه از دانشجویان در شهر تهران از 20 میلیون و 500 هزار ریال به 40 میلیون ریال افزایش داشته است. وی اظهار داشت: ودیعه مسکن برای دانشجویان گروه تحصیلات تکمیلی در 6 شهر بزرگ از 20 میلیون و 500 هزار ریال به 30 میلیون و 500 هزار ریال و در سایر شهرها از 18 میلیون ریال به 20 میلیون و 500 هزار ریال افزایش داشته است.منبع

تغییر برخی منابع آزمون دکتری تخصصی طب سنتی

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: برخی منابع آزمون دکتری تخصصیPh.D رشته طب سنتی تغییر کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز سنجش، داوطلبان ادامه تحصیل در رشته طب سنتی می توانند برای مشاهده تغییرات منابع آزمون به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصیPh.D رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت از چهار شهریور ماه آغاز شده و تا 24 شهریورماه ادامه دارد. آزمون در روز 8 آبان ماه سال جاری به طور همزمان در پنج شهر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز در 44 رشته برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری تخصصی طب سنتی امسال برای اولین بار در مقطع دکتری تخصصی برگزار می شود و بر اساس اعلام مرکز سنجش 50 درصد سئوالات آزمون در دروس ماژور طب کلاسیک و 50 درصد سئوالات از منابع طب سنتی انتخاب می شود.آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) طب سنتی در دو مرحله کتبی و شفاهی انجام می گیرد. آزمون کتبی همزمان با آزمون سایر داوطلبان دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت است و 70 درصد آزمون را شامل می شود.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی طب سنتی از میان دانش آموختگان دکتری حرفه ای پزشکی و دانشجویان ترم آخر پزشکی بر اساس ضوابط و شرایط مربوط به آزمون مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 هستند. سایر ضوابط و شرایط داوطلبان آزمون دکتری تخصصی طب سنتی مطابق با ضوابط و آئین نامه های مربوط به آزمون مقطع دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی خواهد بود.منبع

جزئیات کامل شهریه واحدهای بین الملل علوم پزشکی/ پزشک 80 میلیونی!

دانشگاه علوم پزشکی دارای واحدهای بین المللی در مناطق آزاد تجاری و یا ویژه اقتصادی هستند که با دریافت شهریه به تربیت دانشجو از مقطع لیسانس تا دکتری می پردازند به طوری که برای پزشک شدن در این واحدها حداقل باید 80 میلیون تومان شهریه پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر 12 دانشگاه علوم پزشکی دارای واحدهای بین المللی در مناطق آزاد تجاری و یا ویژه اقتصادی هستند که در هر کدام از این واحدها رشته هایی در مقاطع کارشناسی تا دکتری حرفه ای بر اساس ضوابط وزارت بهداشت ارائه می شود.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در قشم، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قشم، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کیش، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارس، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آبادان، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندر انزلی، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بم، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر و واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد در منطقه احمدآباد ایجاد شده اند.

ضوابط پذیرش دانشجو در واحد بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی در رشته های دکتری حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی شامل دارا بودن حداقل معدل کتبی 16 برای دیپلم، مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره های روزانه آزمون سراسری، توانایی زبان انگلیسی در هنگام مصاحبه و قادر بودن به پرداخت شهریه دانشگاه است.

پذیرش دانشجو در این واحدها به صورت نیمه متمرکز است و پس از اعلام اسامی به میزان پنج برابر ظرفیت توسط سازمان سنجش از میان معرفی شدگان جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل می آید. همچنین پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد نیز از میان پذیرفته نشدگان آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در تابستان هر سال انجام می گیرد. منبع متن کامل با جزئیات بیشتر را از منبع اصلی بخوانید.