دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

قصه‌گویی، روشی مؤثر در آموزش مفاهیم پیچیده به دانشجویان پزشکی

یافته های یک مطالعه حاکی از تأثیر مثبت قصه‌گویی نسبت به سخنرانی های معمولی در افزایش دانش دانشجویان دوره بالینی است از این رو می تواند در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. 

این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر قصه‌گویی و سخنرانی در انتقال مفاهیم پیچیده علم پزشکی توسط آناهیتا والی، استادیار گروه پوست دفتر گروه های آموزشی بیمارستان الزهرا(س) اصفهان انجام شده است.قصه‌گویی یکی از روش‌های آموزشی است که می‌تواند بدون اینکه سن مخاطب، موضوع آموزشی یا سطح یادگیری کاربرد آنها را محدود سازد، بکار رود.

این مطالعه‌ نیمه تجربی بر روی ‌٤٣ نفر از دانشجویان پزشکی در مقطع کارآموزی بالینی که مشغول گذراندن بخش پوست بودند، انتخاب شدند و به هر گروه سه مفهوم یکسان از علم پزشکی با روش‌های قصه‌گویی یا سخنرانی ساده آموزش داده شد؛ سپس از هر دو گروه آزمون به عمل آمد.میانگین نمره کل کسب شده در گروه آموزش دیده با روش سخنرانی ساده ‌٣٦/٤±8/‌٩٤ و در گروه آموزش دیده با روش قصه گویی ‌٤٧/٣±14/‌٨٤ از نمره کل ‌٢٠ و تفاوت بین دو گروه از نظر آماری معنی‌دار بود.

نتایج این بررسی نشان می دهد: اثر قصه‌گویی در افزایش دانش دانشجویان دوره بالینی بیشتر از سخنرانی معمولی است؛ بنابراین، توصیه می‌شود از این روش برای آموزش بیماری‌های نادر و ژنتیک استفاده شود.گفتنی است نتایج این مقاله در مجله ایرانی آموزش علوم پزشکی به چاپ رسیده است.منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
negar شنبه 13 مهر 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام بچه ها

من هم دانشگاهیتون بودم کلی خاطره دارم اومدم سر زدم وبلاگ خوبی دارین .
یه چیزی رو می خواستم بهتون بگم برای اونایی که دنبال یه کاره پاره وقت با درآمد خوب هستند.

استخدام مدرس جهت تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی
برای کلیه رشته ها و کلیه شهرهای ایران نیرو میخواد

هم کار با پرستیژ بالا ست
هم رزو مه کاری واستون میشه
هم درآمدش خیلی خوبه
هم می توانین با وقت خودتون تنظیم کنین

این گفتم چون من خودم زمان دانشجوییم خیلی به کار احتیاج داشتم ولی نبود.
پیشنهاد می کنم از دست ندین .
برای ثبت نام کافیه اسمتون ، شهرتون و ایمیلتون روبه شماره پیامک
30009900002424
پیامک کنید.

خودشون باهاتون تماس میگیرن
یکی از دوستامو فرستادم خیلی راضیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد