دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

خلاصه اخبار هفته گذشته (با عرض پوزش بابت تاخیر!)

اجرای طرح توسعه دانشکده پزشکی تهران با همکاری خیرین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از طرح توسعه دانشکده پزشکی با همکاری خیرین خبر داد و گفت: این طرح بر اساس مصوبه سفر استانی هیئت دولت نهم در استان تهران انجام می گیرد. دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قدمت طولانی دارد و در طرح پردیس جایگاهی برای گسترش این دانشکده تهیه شده است.وی اضافه کرد: در همین چارچوب پیشنهادی به وزارت بهداشت برای گسترش دانشکده پزشکی داده شد که این موضوع پس از پیگیری در اوایل امسال با مصوبه سفر استانی هیئت دولت نهم در استان تهران به تصویب رسید. لاریجانی گفت: طرح توسعه دانشکده پزشکی بر اساس بودجه مصوب در این مصوبه طراحی خواهد شد و افراد خیری نیز قصد دارند در این طرح دانشگاه علوم پزشکی تهران را یاری کنند.وی ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید برنامه طراحی و شروع این فاز از دانشکده پزشکی آغاز شود و گفت: دانشکده جدید در کنار دانشکده فعلی قرار می گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره اینکه دانشکده پزشکی در میراث فرهنگی ثبت شده است، گفت: در صورت لزوم از ساختمانهای موجود دانشکده که ساختمانهای میراث فرهنگی است استفاده های دیگری می شود.

تغییر ظرفیت آزمون دکتری تخصصی پزشکی/امکان شرکت مشمولان طرح در آزمون

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت آخرین تغییرات ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی Ph.D رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89-88 را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، رشته علوم تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تبریز، رشته سیاستگذاری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران و رشته مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده است. همچنین بر اساس جدول ظرفیت دانشگاههای پذیرنده دانشجوی دکتری تخصصی، رشته فیزیک پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رشته آمار زیستی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حذف شده است. مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به متقاضیان ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی Ph.D رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89-88 جاری اعلام کرد به جهت کمک به مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که در حال انجام خدمات قانونی هستند، چنانچه این افراد تا تاریخ ثبت نام شروع مقطع دکتری تخصصی، خدمات قانونی را به انجام برساند مجاز به شرکت در آزمون هستند و در صورت قبولی ادامه تحصیل آنها بلامانع است.

تدوین دستورالعمل اعطای امتیاز پژوهشی به دانشجویان علوم پزشکی

مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین دستورالعمل امتیاز دهی به فعالیت پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی و قرار گرفتن آنها در شمول استفاده از آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان خبر داد.

دکتر محمدحسن قوسیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این دستورالعمل پس از مطرح شدن در آخرین کنگره تحقیقات دانشجویی و موافقت وزیر بهداشت وقت با این موضوع تهیه و اکنون به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است. وی اضافه کرد: از این پس دانشجویانی که فعالیت پژوهشی دارند بر اساس میزان فعالیت پژوهشی و امتیاز بندی که در این دستورالعمل عنوان شده است با کسب شاخص های مورد نظر می توانند مشمول استفاده از تسهیلات استعداد درخشان قرار گیرند. قوسیان گفت: بنا بر این دستورالعمل دانشجویان دوره کارشناسی باید 55 امتیاز، دانشجویان دوره دکتری حرفه ای 95 امتیاز و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی باید 115 امتیاز کسب کنند تا در زمره دانشجویان استعداد درخشان قرار گیرند. وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک باید 100 درصد، دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو باید 90 درصد و دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه باید 80 درصد امتیازات لازم را برای قرارگرفتن در شمول این آیین نامه کسب کنند. مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به شاخصهای امتیازدهی به مهر گفت: انتشار مقاله، پایان نامه، شرکت در کنگره های علمی، انتشار کتاب، مجری یا همکار طرح تحقیقاتی، فعالیت در کمیته تحقیقات دانشجویی، نوآوری و یا اختراع از جمله این شاخصها هستند.

تمدید مهلت ثبت نام در‌ آزمون دکتری تخصصی پزشکی/ آخرین آمار ثبت نام

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به ثبت نام دو هزار و 800 داوطلب در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی سال تحصیلی 89 - 88 از تمدید مهلت ثبت نام تا 28 شهریور خبر داد. کی قباد طاهر نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی فردا 24 شهریور پایان می یافت که با توجه به تسهیل شرایط ثبت نام، مهلت ثبت نام تا صبح روز شنبه 28 شهریور ماه تمدید شده است. وی گفت: متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی سال تحصیلی 89 - 88 می توانند به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام کنند و سایر شرایط با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir برای داوطلبان قابل مشاهده است. طاهرنژاد اضافه کرد: داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته هستند و رشته هایی که بیش از یک محل، ظرفیت پذیرش داشته باشد داوطلب در صورت پذیرفته شدن در مرحله  اول آزمون می تواند به ترتیب اولویت، نسبت به انتخاب چند محل اقدام کند. در حال حاضر 47 رشته برای این آزمون وجود دارد.

شرط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان برای داوطلبان دکتری پزشکی

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی تحت شرایط خاصی می توانند از آیین نامه استعداد درخشان استفاده کنند. به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تبصره آیین نامه تسهیلات آموزشی و پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان علوم پزشکی تنها فارغ التحصیلان واجد شرایطی که بیش از دو سال از زمان فارغ التحصیلی آنها نگذشته باشد می توانند از تسهیلات آیین نامه استفاده کنند. داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی باید توجه داشته باشند در زمان ثبت نام به این موضوع توجه کنند. به گزارش مهر، مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی تا صبح روز شنبه 28 شهریور ماه تمدید شده است و آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت روز 8 آبان ماه سال جاری در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد