دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

بیانیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص انتخابات

 بیانیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص دهمین انتخابات ریاست جمهوری  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با صدور بیانیه‌ای حضور پرشور و گسترده مردم در آری گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری، مردم و جامعه دانشگاهی و پزشکی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بیانیه خطاب به اساتید، فرهیختگان، جامعه دانشگاهی و پزشکی  آمده است:«خجسته باد این حماسه‌ی بی‌نظیر که با شکوه اراده‌ی مردم خلق شد و بار دیگر نشان داد که مردم در لبیک به رهبر فرزانه‌ی خود، می‌خروشند و حماسه‌ای جاویدان می‌آفرینند و دریای عزت و اقتدار می‌شوند. این لطف عالیه‌ی حضرت ولی عصر (عج) بود که مردم حق جوی ما سه دهه پس از حضور پرشمار در آری گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بار دیگر همان شور را آفریدند تا جمهوریت و اسلامیت ایران را به همه‌ی جهان نشان دهند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «انتخاب مجدد و کم نظیر رئیس جمهور عدالت‌خواه و سخت‌کوش، با این میزان همدلی و همراهی غرورآفرین ملت عزیز و جوانان و نخبنگان نشان داد که خردورزی در ایران ریشه‌هایی بس عمیق دارد».

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بیانیه آورده است: «این پیروزی عظیم را که با مشارکت گسترده‌ی نخبگان و اندیشمندان و جامعه‌ی دانشگاهی نیز همراه بود، بر صاحب عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مردم و شما اندیشمندان مبارک باد».

.

متن بیانیه بدین شرح است :

اساتید محترم، فرهیختگان و جامعه دانشگاهی و پزشکی

خجسته باد این حماسه‌ی بی‌نظیر که با شکوه اراده‌ی مردم خلق شد و بار دیگر نشان داد که مردم در لبیک به رهبر فرزانه‌ی خود، می‌خروشند و حماسه‌ای جاویدان می‌آفرینند و دریای عزت و اقتدار می‌شوند. این لطف عالیه‌ی حضرت ولی عصر (عج) بود که مردم حق جوی ما سه دهه پس از حضور پرشمار در آری گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بار دیگر همان شور را آفریدند تا جمهوریت و اسلامیت ایران را به همه‌ی جهان نشان دهند. انتخاب مجدد و کم نظیر رئیس جمهور عدالت‌خواه و سخت‌کوش، با این میزان همدلی و همراهی غرورآفرین ملت عزیز و جوانان و نخبنگان نیز نشان داد که خردورزی در ایران ریشه‌هایی بس عمیق دارد. این پیروزی عظیم را که با مشارکت گسترده‌ی نخبگان و اندیشمندان و جامعه‌ی دانشگاهی نیز همراه بود، بر صاحب عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مردم و شما اندیشمندان مبارک باد. با این امید و دعا به درگاه باری تعالی که همه با هم و دست در دست هم بتوانیم از این باران رحمت الهی بهره‌مند شویم و ایرانی مقتدر و موفق‌تر از پیش بسازیم.

                                                                   دکتر لنکرانی

                                                     وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

                                                                   23 خرداد 1388

دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت نهم

شاخص‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش‌های بهداشت، درمان، دارو، آموزش پزشکی، تحقیقات پزشکی، امور دانشجویی و فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع طی چهارسال گذشته اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش بهداشت، تعداد خانه‌های بهداشت از 16940 باب در شهریور 84 به 17370 در اردیبهشت 88، تعداد مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی از 4560 مرکز به 5100 مرکز، تعداد پزشکان طرح پزشک خانواده از 1350 پزشک به 5922 پزشک، تعداد ماماهای به کار گرفته شده در طرح پزشک خانواده از 200 ماما به 4823 ماما، تعداد بیماران ویزیت شده در طرح پزشک خانواده از 6 میلیون نفر به 22 میلیون نفر، جمعیت تحت پوشش برنامه بهداشت روان از 40 درصد به 60 درصد، میزان دسترسی جمعیت شهری و روستایی به مراقبت‌های اولیه از 92 درصد به 94 درصد، میزان پوشش برنامه غربالگری کم کاری مادرزادی تیروئید از 11 درصد به 88 درصد، تعداد مراکز گذری کاهش آسیب از 12 مرکز به 74 مرکز، تعداد تیم‌های کمک سیار از 20 تیم به 125 تیم، تعداد مراکز درمان سوء مصرف مواد (دولتی) از 27 مرکز به 132 مرکز و میزان پوشش درمان نگهدارنده با متادون (دولتی) از 4100 نفر به 15500 نفر رسیده است.

همچنین طی 4 سال گذشته میزان مرگ مادران باردار از 27 درصد هزار تولد زنده به 22 درصد هزار تولد زنده، میزان مرگ نوزادان از 46/14 درصد هزار تولد زنده به کمتر از 12 درهزار تولد زنده، میزان مرگ کودکان زیریکسال از 84/20 در هزار تولد زنده به کمتر از 18 درهزار تولد زنده و میزان مرگ کودکان زیر 5 سال از 26 درهزار تولد زنده به کمتر از 20 در هزار تولد زنده کاهش یافته است. درخصوص شیوع اچ آی وی در مصرف‌کنندگان تزریقی در دیده‌وری زندان‌ها نیز میزان شیوع از 24/3 درصد به 75/1 درصد کاهش یافته و افراد تحت پوشش داروهای ضد ایدز نیز از 156 نفر به 302 نفر رسیده است.

بنابراین گزارش در بخش درمان نیز طی چهارسال گذشته تعداد بیمارستانهای فعال کشور از 809 بیمارستان به 856 بیمارستان، تعداد کل تخت‌های بستری از 6/97 هزار به 114600 هزار (17000 تخت)، تعداد پایگاههای اورژانس شهری و جاده‌ای از 630 پایگاه به 1630 پایگاه، تعداد آمبولانس‌های 115 اورژانس کشور از 1870 به 2880 آمبولانس، تعداد تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از 350 شرکت به 415 شرکت، تعداد محصولات تجهیزات پزشکی از 450  قلم به 520 قلم و تعداد آزمایشگاه‌های کشور از 4233 به 4677 آزمایشگاه افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در بخش دارو نیز تعداد تولید اقلام دارویی داخل از 906 قلم به 2416 قلم، تعداد داروخانه‌های کشور از 7330 داروخانه به 8884 داروخانه، میزان تولید داروهای طبیعی از 134 قلم به 386 قلم، تعداد داروهای بیوتکنولوژی از 2 قلم به 9 قلم، اقلام مواد اولیه داروی تولید داخل از 88 قلم به 133 قلم، تعداد کارخانجات تولیدکننده مواد اولیه دارویی از 37 کارخانه به 44 کارخانه، تعداد مراکز اطلاع‌رسانی دارویی و سموم از 17 مرکز به 35 مرکز، میزان صادرات دارو، از 6/47 میلیون دلار به 3/61 میلیون دلار، افزایش یافته است.

در بخش آموزش پزشکی نیز تعداد پذیرفته‌شدگان کل مقاطع رشته‌های علوم پزشکی از 21 هزار نفر به 2/26 هزار نفر، ظرفیت پذیرش دکترای حرفه‌ای، از 2725 نفر به 4661 نفر، پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی علوم پزشکی (PhD) از 192 نفر به 427 نفر، پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از 1453 نفر به 1803 نفر، پذیرش دانشجوی فلوشیپ از 115 نفر به 187 نفر، پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی از 817 نفر به 1309 نفر، تعداد برنامه‌های آموزش مداوم از 4217 برنامه  به 5503 برنامه، تعداد برنامه‌های آموزشی جدید و بازنگری شده مصوب از 13 برنامه به 67 برنامه، موارد موافقت با انتقال دانشجو از خارج به داخل کشور از 94 مورد به 163 مورد، تعداد رشته‌های تحصیلی دکترای تخصصی از 24 مورد به 39 مورد، و تعداد برنامه‌های آموزش مداوم جامعه پزشکی از 2737 برنامه به 5502 برنامه افزایش یافته است.

ادامه مطلب ...

گاف کروبی و موسوی بدتر بود یا احمدی نژاد؟

سلام 

قرار نبود در این وبلاگ بحث سیاسی بشه ولی گاهی اونقدر یه عده سعی می‌کنن با همه امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای خودشون جو مظلوم نمایی و تخریب طرف مقابل راه بندازن که آدم دلش میسوزه از یه طرف خدا رو شکر می‌کنم که توده مردم ما و اونایی که همیشه تصمیم گیر اصلی و تعیین کننده نهایی انتخابات هستن (منظورم اقشار متوسط و زحمتکش جامعه هست) اصلا فرصت خوندن این جوسازیها رو ندارن از طرف دیگه از اینکه نخبگان و افراد تحصیلکرده جامعه هدف این دروغپردازیها هستند تاسف می‌خورم 

مناظره دیشب رو دیدید به نظر من همین یک مناظره برای نمایش اوج مظلومیت دکتر احمدی نژاد کافی بود دو طرف به جای اینکه طبق قانون مناظره به نقد عملکرد هم بپردازند متحد با هم به دولت و شخص رئیس جمهور حمله کردند آیا این خودش قانون گریزی نیست؟! شما اگر به قول خودتون پا از حیطه قانون فراتر نمی‌ذارین چرا قانون مناظره رو زیر پا میذارین اونم نه یک بار بلکه در تمام ۴۵ دقیقه وقت مناظره! و وقتی هم کسی که توی این چند شب واقعا بی‌طرفی خودشو نشون داد بهتون تذکر میده آنچنان با تشر باهاش برخورد می‌کنید که انگار از رقیبتون دفاع کرده. 

چیزی که امروز تیتر اصلی سایتها و نشریات خبری طیف مخالف شده و از اون به عنوان گاف احمدی نژاد نام بردن اگر چه قابل تامله ولی اگه شما به مناظره همون شب برگردید می‌بینید که گاف جناب شیخ از اون بزرگتر بود اونم وقتی که با کلی آب و تاب عکسی رو نشون داد که رئیس جمهور با سران برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس زیر اون عکس نشسته بودن و ادعا کرد که احمدی نژاد زیر عکسی نشسته که روش نوشته خلیج عربی! وقتی احمدی نژاد جواب دندان شکن شیخ رو داد از خوشحالی به هوا پریدم و به نظرم اومد این گاف بزرگ فردا سوژه خنده توی همه رسانه ها میشه ولی دیدیم همه اون اشتباه احمدی نژاد رو دست گرفتن و انگار نه انگار که چه سوتی بزرگی از طرف شیخ اتفاق افتاد! 

روی عکس نوشته بود« الدول الخلیج العربیه» اگه کسی کمی عربی بلد باشه متوجه میشه که الدول جمع مکسر و در حکم مفرد مونثه و الخلیج مذکره و صفتش مذکر میاد در اینجا الدول الخلیج العربیه به معنی دولتهای عربی حاشیه خلیج (همیشه فارس) هست نه دولتهای حاشیه خلیج عربی!! که اگه اینطور بود باید الدول الخلیج العربی میومد! 

   

خودتون می‌دونید که زبان عربی درس اصلی و بنیادی توی حوزه هست و طلبه ای که عربی ندونه مثل پزشکیه که آناتومی یا فیزیولوژی بلد نیست تازه این قانون عربی رو بچه دبیرستانی هم خونده همونطور که آقای احمدی نژاد هم که ازش خیلی انتظار نمی‌رفت بلد باشه می‌دونست حالا این گاف بزرگتره یا اشتباه احمدی نژاد هرچند اونو هنوز باید بیاد توضیح بده شاید واقعا اعتماد ملی بوده و اینا به دروغ اعتماد جا زدن تازه گیریم بوده وقتی شما چشمتونو روی فضاحت نامزد خودتون می‌بندین چرا اشتباه رقیبتون رو اینقدر بزرگ می‌کنید؟! 

من قبلا آقای موسوی رو شخصیت موجهی می‌دونستم الان هم میدونم ولی اینو هم می‌دونم که آدم باید ببینه چه کسانی از کی حمایت می‌کنن وقتی توی خیابون می‌بینی فردی عکس آقای موسوی رو به ماشینش چسبونده و سر تا پاشو سبز آویزون کرده و آهنگهای آنچنانی که مغز آدم سوت می‌کشه گذاشته و با کمال تاسف برای خانمهای کنار خیابون بوق و چشمک میزنه چه تصوری برات ایجاد میشه؟ اینا به چه امیدی به آقای موسوی رای میدن؟ چه شباهتی بین این دو طرز فکر هست؟ وقتی توی ستاد آقای موسوی مقابل منزل ما تا صبح یه عده دختر و پسر موسیقی مبتذل غربی گذاشتن و به اصطلاح خودشون تبلیغات می‌کنن آیا نباید تاسف خورد؟ 

هرچند از آقای احمدی نژاد هم گله هایی دارم ولی باز می‌دونم که توی این ۴ سال چیزی برای خودش نخواسته و هر کاری کرده به خاطر مردم و آبرو و عزت ایران بوده و همین گواه که امروز اقشار مستضعف جامعه ازش حمایت می‌کنن به نظرم بزرگترین سند افتخارشه اگه هم اشتباهی بوده که حتما بوده باید گذاشت پای اینکه هیچ شخص یا دولتی عاری از خطا نبوده و اگه دولتهای قبل بیشتر خطا نکرده باشن مسلما کمتر نبوده. 

منابع نهایی آزمون پره انترنی شهریور ۸۸ اعلام شد

سلام به دوستانی که امسال تابستون پره انترنی دارن 

منابع نهایی امروز اعلام شد 

به جز درس اعصاب که قسمتهای هاریسون حذف شده بقیه همون منابع رزیدنتی ۸۷ هستن 

لینک دانلود 

موفق باشید

کارنامه انتشارات پروانه دانش(دکتر ایزدی) در آزمون ۸۷

سلام

انتشارات پروانه دانش با بررسی سوالات و پاسخهای آزمون ۸۷ از کتابهای نکات برتر آمار جامعی رو توی سایت موسسه گذاشته که من به اختصار اونا رو ذکر می‌کنم برای مشاهده محل دقیق پاسخ سوالات و صفحه مربوطه به اون در کتاب نکات برتر به خود سایت مراجعه کنید که لینکش در لینکدونی هست. آخر مطلب نظر خودمو راجع به کتابهای نکات برتر و تجربه خودم که سال پیش فقط نکات برتر خوندم عرض می‌کنم: 

با استفاده از مجموعه کتابهای داخلی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند! 

در ضمن با استفاده از مجموعه کتابهای داخلی «نکات برتر» ۱۳پرسش‌ از دیگر بخش‌های آزمون نیز قابل پاسخگویی بوده‌اند! 

با استفاده از مجموعه کتابهای جراحی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند! 

با استفاده از کتاب رادیولوژی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند! 

با استفاده از کتاب فارماکولوژی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتاب روانپزشکی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتاب گوش و حلق و بینی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتاب اورولوژی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتاب پاتولوژی «مرور سریع» ۹۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  (۹ سوال از ۱۰ سوال) و ۱۰۰ درصد با کتاب پاتولوژی نکات برتر 

با استفاده از چاپ قبلی (امینوف ۲۰۰۲) کتاب نوروژی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتاب عفونی «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتابهای زنان و زایمان «نکات برتر» ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با استفاده از کتاب «مرور سریع» پوست ۱۰۰درصد پرسش‌های آزمون دستیاری ۸۷ قابل پاسخگویی بوده‌اند!  

با کمال تاسف تا قبل از آزمون دستیاری ۸۷ تنها جلد ۱ کودکان منتشر شد! اگر هر سه جلد منتشر می شدند چه می شد! چون با کمک جلد ۱ کودکان ۹ پرسش از ۲۶ پرسش قابل پاسخگویی بوده‌اند. 

 

با این نتایج درخشان باید واقعا به آقای دکتر ایزدی که بنده ایشان را از پرکارترین افراد در زمینه آزمون دستیاری می‌دانم تبریک گفت هرچند بنده نتیجه دلخواه خودم رو نگرفتم و علت اونو هم عدم تناسب میان حجم کتابهای نکات برتر با زمانی که برای امتحان گذاشتم می دونم دوستان اگر لطف کنن و نظرشونو در مورد کتابهای نکات برتر بگن ممنون می‌شم  

به نظر شخصی من کتابهای نکات برتر برای دوران انترنی و حتی استاجری واقعا عالی هستن بطوریکه میشه توی مدت هر کورس ۲ تا ۳ بار مطالب رو خوند و کاملا به نکات نهم اون درس مسلط شد و این خودش توی زمان اصلی درس خوندن و برنامه ریزی نهایی برای امتحان خیلی کمک می کنه تا نظر دوستان چی باشه!

آزمون دستیاری ۸۸ با فلش کارت الکترونیک بر روی موبایل!

سلام دوستان 

 مطلب زیر عینا از سایت موسسه رهپویان شریف نقل شده قصد تبلیغ برای کسی رو ندارم مسئولیتش هم با نویسنده!

رویای باورنکردنی- فلش کارتهای همیشه همراه (فلش کارت موبایل) آزمون رزیدنتی به همراه جعبه لایتنر الکترونیک

فلش کارتهای جدید هماهنگ با رفرنس 88 با قابلیت پاسخ 80 تا 100 درصد درآزمون شامل تشخیص ها و درمان ها واندیکاسیون ها و کلیه کلوهای امتحانی- مشاهده سوال و جواب کوتاه به صورت مجزا - امکان جستجو در کلمات فلش کارتها و نمایش نتیجه جستجو - امکان رفتن فوری به یک شماره فلش کارت خاص- برگزاری آزمون پس از پایان مطالعه فلش کارتها - امکان مشاهده افقی یا عمودی فلش کارتها - ارائه محتوای فلش کارتها با 3 فونت مختلف کوچک، متوسط و بزرگ - امکان پخش موزیک لایت در حین مطالعه فلش کارتها.

ویژگی بسیارعالی "فلش موبایل" همراه بودن جعبه لایتنرالکترونیک موبایلی است که فلش کارتها، در فواصل  و زمانهای معین بطور خودکار و مطابق با منحنی به یاد سپاری لایتنر در صفحه موبایل ظاهر شده تا آن مطلب بطور کامل و پایدار به حافظه دراز مدت سپرده شود. اگر روزانه سه ساعت از وقت هر فرد در رفت و آمدها سپری شود و در این مدت هر 5 دقیقه  سه فلش کارت را مطالعه کند، در عرض یک روز تمام 100 فلش کارت برنامه ریزی شده آن درس و در عرض یک هفته  کل مطالب فلش کارتهای آن درس به اتمام خواهد رسید و داوطلب به تمام نکات کلیدی آن درس مسلط خواهد شد.

اگر نمی دانید کدام کتاب یا مطالب را بخوانید (حجم بالای مطالب رفرنس). اگر زمان کافی برای مطالعه همه منابع را ندارید، اگر می خواهید به یادگیری در حد تسلط برسید.  اگر می خواهید از کل به جز مطالعه کنید. اگر می خواهید زمان خود را در رفت و آمدهای روزانه و محل کار و... از دست ندهید (مدیریت زمان) . اگر در بین مقاطع تحصیلی شما وقفه ایجاد شده است. اگر می خواهید نزدیک زمان امتحان همه مطالب مهم را یکجا در اختیار داشته  باشید وآنها را یکماهه مرور کنید:   

---------------------------------------------------------------

برای دانلود رایگان فلش کارت درس عفونی برای موبایل اینجا را کلیک کنید

تصویر برنامه

--------------------------------------------------------------

ادامه مطلب ...

بازنگری آیین‌نامه تسهیلات استعدادهای درخشان

بازنگری آیین‌نامه تسهیلات استعدادهای درخشان دانشجویان با هدف ارزش افزایی پژوهش‌های دانشجویی انجام میشود 

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر لنکرانی در مراسم اختتامیه دهمین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ضمن ارزیابی موفقیت‌آمیز این کنگره گفت: امسال تولیدات علمی و مقالات علمی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی طی سه‌سال گذشته با رشد بیش از 25 درصدی یکی از پرشتاب‌ترین رشته‌های تولیدات علمی را در جهان داشته‌است.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشی ارزشمند دانشجویان حاضر در این کنگره گفت: کم‌تر کشوری طی یک دوره توانسته است چنین رشدی داشته باشد و در این رابطه کشورهای محدودی بودند که طی یک دوره چند ساله با رشد 20 درصدی مقالات علمی، رکورد بی‌نظیری را به جا گذاشته‌اند.

دکتر لنکرانی با اشاره به وضعیت تولیدات مقالات در10سال پیش گفت: در سال 79 تولید مقالات علمی که در نمایه‌های بین‌المللی به ثبت رسیده است  به عدد 300 نمی‌رسید اما سال گذشته بیش از 4 هزار مقاله علمی از ایران در نمایه‌های بین‌المللی ثبت شده است و امروز بعد از کشور ترکیه، کشورمان بیشترین تولید مقالات علمی را در منطقه مدیترانه شرقی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با این وجود برای ادامه هدفمند این مسیرنقشه جامع علمی کشور درحال تدوین‌است تا این مسیر با نگاه جامع‌تری پیگیری شود.

دکتر لنکرانی در ادامه گفت: امسال علاوه بر تدوین نقشه علمی جامع کشور، با هدف ارزش افزایی پژوهش های دانشجویی آیین‌نامه تسهیلات و امتیازات استعدادهای درخشان دانشگاههای علوم پزشکی باز نگری می شود  و با ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل در رشته‌های دکترا زمینه مناسبی برای ارتقای سطح علمی تحقیقات در رشته‌های علوم پزشکی ایجاد خواهد شد .

دکتر لنکرانی در پایان با اشاره به فعالیت چشمگیر کمیته‌های دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: این کمیته‌ها در سال اخیر سهم مؤثری ایفاء کرده اند  و به طریقی موتور حرکتی دانشگاهها محسوب می‌شوند.

گفتنی است: دهمین کنگره سالیانه کشوری و بین‌المللی دانشجویان علوم پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور 1100 نفر دانشجوی پژوهشگر از ایران و 35 کشور جهان در تاریخ 29 اردیبهشت آغاز و یک خرداد ماه نیز به کار خود پایان داد. 

منبع:سایت وزارت بهداشت 

http://www.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=127&newsview=4265

مدرک معتبر«مدیریت عالی‌بهداشت عمومی» برای پزشکان خانواده

پزشکان خانواده باگذراندن دوره آموزشی، مدرک معتبر«مدیریت عالی‌بهداشت عمومی» می گیرند 


پزشکان خانواده شاغل در روستاها با گذراندن ۲ سال دوره آموزش عالی به صورت حضوری و نیمه حضوری و نیز رایگان مدرک «MPH» یا «مدیریت عالی بهداشت عمومی» را دریافت می کنند.

دکتر مطلق رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این خبر گفت: براساس مصوبه کمیسیون تدوین و برنامه ریزی های آموزشی وزارت بهداشت، پزشکان عمومی که ۲ سال به عنوان پزشک خانواده در روستاها فعالیت می کنند می توانند با گذراندن دوره آموزش عالی «MPH» یا «مدیریت عالی بهداشت عمومی» مدرک تحصیلی معتبر و مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کنند.

وی افزود: این تصمیم باهدف ارتقای استانداردهای پزشکی و درمانی پزشکان خانواده که درحال حاضر با استانداردهای جهانی فاصله دارند اتخاذ شده است تا علاوه بر استاندارد شدن خدمات بهداشتی- درمانی پزشکان خانواده، نظام ارائه خدمات درمانی به تدریج به سوی نظام درمانی با محوریت پزشک خانواده سوق یابد.

دکتر مطلق گفت: برای سهولت کار پزشکان خانواده، این دوره ها به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می شود تا این افراد بتوانند علاوه بر ارائه خدمات درمانی به روستاییان، ادامه تحصیل دهند و مدرک تحصیلی معتبر دریافت کنند.

وی افزود: پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشکان خانواده پس از قبولی در آزمونی که به همین منظور برگزار می شود، به عنوان دانشجوی مدیریت عالی بهداشت عمومی پذیرش می شوند که به صورت رایگان و با پرداخت هزینه از سوی وزارت بهداشت ادامه تحصیل می دهند.

شایان ذکر است اولین دوره این آموزش ها از شهریور ماه آغاز می شود و در اولین مرحله ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی براساس ظرفیت خود اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که شامل دانشگاه های علوم پزشکی خوزستان، کرمان، تهران، اصفهان، قزوین، مشهد، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شیراز می باشند. به گفته دکتر مطلق درمرحله دوم این طرح، تعداد دانشگاه ها افزایش می یابد و پزشکان بیشتری می توانند در دوره های آموزشی تخصصی شرکت کنند.

رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر این که امکان ادامه تحصیل را برای پزشکانی که در طرح بیمه روستایی شاغل اند به صورت حضوری و نیمه حضوری فراهم می کند به تقویت انگیزه و گرایش پزشکان برای شرکت در طرح پزشک خانواده منجر می شود علاوه بر این ارتقای مدرک تحصیلی آن ها باعث افزایش حقوق و مزایای پزشکان خانواده می شود.

وی بااشاره به این که درحال حاضر به ازای هر ۴ هزار نفر جمعیت یک پزشک خانواده وجود دارد گفت: آمارها نشان می دهد که درحال حاضر ۵ هزار و ۸۰۰ پزشک در روستاها فعالیت می کنند و آمارها حاکی از آن دارد که تعدادی از روستاهای برخی استان ها نظیر هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با کمبود پزشک خانواده روبرو هستند.  

منبع: سایت وزارت بهداشت 

http://www.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=127&newsview=4881

براساس ابلاغ وزیر بهداشت؛...

مدت گذراندن طرح دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مشمول قانون خدمت نظام وظیفه کاهش یافت 

با ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور موضوع انجام باقیمانده تعهدات مدت خدمت دوره ضرورت و دوره احتیاط مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان منتفی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با ابلاغ وزیر بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، این وزارتخانه مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص مدت انجام خدمت نظام وظیفه را برای مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان اجرا می‌کند و افزایش مدت زمان گذراندن طرح را برای دانش‌آموختگان نخواهد داشت به نحوی که  پایان خدمت سربازی این افراد، پایان تعهدات آنها خواهد بود.  

منبع خبر:سایت وزارت بهداشت 

http://www.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=127&newsview=4595

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

سلام

تازه از وزارتخونه برگشتم گفتم برم مطمئن بشم که اون چیزی که نوشتن واقعیت داره یا نه خوشبختانه از منزل ما تا ساختمان اصلی وزارت بهداشت 10 دقیقه بیشتر فاصله نیست و هرچند برای ورود باید 7 خوان رستم رو طی کنی ولی کارمندان وزارتخونه ( که تقریبا 80 درصدشون خانم هستند ) غالبا برخورد خوبی با ارباب رجوع دارن و معمولا با صبر و حوصله به سوالات پاسخ میدن.

از اداره طرح راجع به بخشنامه جدید وزیر پرسیدم

خانم مسئول گفت "فعلا وزیر یه حرفی زده باید صبر کنید تا توی کمیسیون مطرح بشه و اونجا هم تصویب بشه"

پرسیدم:"این کمیسیون ایشالا تا قبل انتخابات تشکیل میشه؟"

و ایشون که متوجه منظور من شده بود با خنده گفت"امیدواریم تا اون موقع تشکیل بشه چون الان خود ما هم پا در هوا هستیم!"

به دبیرخانه تخصصی آموزش پزشکی رفتم در اتاق کارشناسان از تنها مردی که میون حدود 10 تا خانم نشسته بود پرسیدم:" عذر میخوام امسال خیلی ها بدون اینکه اندیکاسیون شرکت در امتحان رو داشته باشن شرکت کردن و قبول هم شدن کجا این موضوع بررسی میشه؟ موقع ثبت نام هم هیچ مدرکی دال بر متأهل بودن یا مشمول قوانین استعداد درخشان بودن نخواستن به کی باید اعتراض کنیم؟"

اون آقا بلافاصله منکر شد و گفت "همچین چیزی امکان نداره ما اینجا از تمام متأهلین مدرک خواستیم پوشه مدارک هم اینجاست!"

گفتم پس چرا کسی از من مدرک نخواسته؟

گفت" نه ما از همه نخواستیم از اونایی که شرایط انتخاب رشته رو داشتن خواستیم!"

دیگه باهاش بحث نکردم چون معلوم بود که به جایی نمی‌رسیم من با اینکه انتخاب رشته کردم ولی کسی ازم مدرک تأهل نخواست از دوستانم هم که پرسیدم معلوم شد فقط از بعضی افراد مدرک خواستن اونم بصورت رندوم! و خیلی ها هم بودند که قبول هم شدند و کسی مدرکی از اونا نخواسته بود و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

بعنوان نمونه می‌گم از دوستای خودم یکی همینجوری امتحان داد و اتفاقا قبول هم شد ولی دیگه نفهمیدم موقع ثبت نام کسی گیر داده یا نه البته بعید میدونم مشکلی پیش بیاد متأسفانه توی مملکت ما اگه بخوای طبق قانون عمل کنی هزارو یک سند و مدرک ازت میخوان ولی قانون گریزی خیلی راحته کافیه فقط کمی جسارت داشته باشی و یه وجدان بیخیال و راحت!

من نمی‌دونم تا کی باید انواع و اقسام بی عدالتی و ظلم به قشر تازه فارغ التحصیل پزشکی رو شاهد باشیم قصد سیاسی کردن موضوع رو ندارم چون می‌دونم و می‌دیدم که در دوران وزیر بی آبروی قبلی خیلی بیش از این ظلم اتفاق افتاد و ریشه این درخت تو دولت قبل تغذیه شد ولی واقعا زندگی حدود 20 هزار پزشک که هرسال توی امتحان رزیدنسی شرکت میکنن اینقدر بی اهمیته که که مسئولین به خودشون اجازه میدن در مقابل تخلفات آشکار و حق کشی آقایون فقط به یک یا چند تکذیبیه اکتفا کنن؟ یا خیلی زحمت میکشن و چند نفرو بازداشت می‌کنن و فرداش ولشون می‌کنن! اونایی که سال 82 تقلب کردن و الان درسشون هم تموم شده و تقلبشون هم اثبات شد کدومشون اخراج شدن؟ وقتی قریب به اتفاق افرادی که توی یه آزمون موسسه نواندیشان یه هفته قبل امتحان شرکت می‌کنن میگن اگه این آزمون نبود ما 100 نمره کمتر از این می‌شدیم!! چطور میشه حرف آقایون رو باور کرد آقای دکتر ... ما قسم روباه رو باور کنیم یا دم خروس رو؟

عقب نشینی وزارت بهداشت از قانون جدید برای سربازان پزشک!

براساس ابلاغ شماره 95856مورخ 10/3/88 وزیر محترم بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی انجام باقیمانده تعهدات مدت خدمت دوره ضرورت ودوره احتیاط مشمولان قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان منتفی تلقی می گردد .بدیهی است در صورت مراجعه این افرا د به دانشگاههای علوم پزشکی ،صدور گواهی معافیت از طرح کمافی السابق بلامانع خواهد بود .

 منبع:http://tarh.behdasht.gov.ir

سلام 

اگه یادتون باشه اوایل اردیبهشت امسال سازمان نظام وظیفه تغییراتی در مدت خدمت سربازی اعمال کرد .لینک خبر: http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?pr=s&query=کاهش%20خدمت%20سربازی%20&NewsID=872777

با قانون جدید مدت خدمت دوره ضرورت برای پزشکان عمومی از ۱۸ ماه به ۱۵ ماه تقلیل یافت خوب خیلی ها از جمله خود من کلی خوشحال شدیم چون من با این قانون میتونستم دوباره امسال در امتحان دستیاری شرکت کنم! هنوز مشغول بررسی بودم که کدوم کلاس و کدوم جزوه رو دستم بگیرم که از یکی از کارمندای وزارتخونه شنیدم که وزیر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت بخشنامه ای ابلاغ کرده که مطابق اون سربازای پزشک باید مابقی خدمتشونو تا ۲۴ ماه در قالب طرح بگذرونن! رفتم وزارتخونه و مطمئن شدم که خبر صحت داره و همه خوشحالیها و برنامه ریزیا نقش بر آب شد. 

این خبر شکایت همه مشمولین این قانون رو بلند کرد تا قبل از اون ۱۸ ماه خدمت رو معادل طرح حساب می‌کردن و گواهی معافیت از طرح می‌دادن ولی از اول خرداد ۹ ماه طرح در انتظار بچه ها بود! یعنی ۳ ماه کم شدن سربازی معادل ۶ ماه افزایش کل دوره! این وضعیت بیشتر اونایی رو عصبانی می‌کرد که برای شرکت توی امتحان امسال برنامه ریزی کرده بودن. 

اعتراضات شفاهی و کتبی زیادی مطرح شد از جمله خود بنده که نامه اعتراضی به آقای دکتر نجابت مسئول دفتر بازرسی وزارت بهداشت فاکس کردم چند روز بعد معاون وزیر توی یه برنامه رادیویی گفت که این بخشنامه اجرای قانونی بوده که چند سال قبل در وزارتخونه تصویب شده مبنی بر اینکه خدمت حداقل ۱۷ ماه سربازی قابل احتساب به جای طرح هست و به علت مغایرت این قانون با قانون جدید نظام وظیفه به این صورت اصلاح شده بود!! 

امروز که این مطلب رو تو سایت وزارت بهداشت دیدم کلی ذوق کردم و از این تصمیم وزیر خیلی خوشحال شدم هرچند در مورد عملکرد وزارت بهداشت نقدهای زیادی دارم که به امید خدا در مطالب بعدی می‌نویسم. به امید اینکه بعد از این شاهد تصویب قوانین غیر اصولی و حساب نشده نباشیم و امیدواریم که این اصلاح تحت تاثیر انتخابات آینده نبوده باشه. یا علی

قطره‌ای از دریا

سلام به دوستان و همکاران عزیز 

 همانطور که خودتون هم میدونید در این زمینه وبلاکها و سایتهای زیادی میشه توی اینترنت پیدا کرد ولی متاسفانه اغلب اونا اخبار و اطلاعات رو خیلی با تاخیر درج می‌کنن و حتی خیلی از اخبار مهم و سرنوشت ساز از قلم می‌افته. خوب یه جورایی طبیعی هم هست چون هرکسی با توجه به شرایط خودش به اخبار و اطلاعات اهمیت میده مثلا کسی که معاف از سربازیه معمولا اهمیت چندانی به اخبار و تغییرات قوانین مربوط به خدمت سربازی نمیده و همینطور اخبار طرح برای گروه  دوم یا اگه کسی باشه که خدمات قانونیشو طی کرده باشه کمتر به این حیطه توجه می کنه. 

علت مهم بعدی که بهعث شد من این تصمیم رو بگیرم و وبلاگی تاسیس کنم این بود که متاسفانه اغلب وبلاگها از نظر محتوای درست مدیریت نمیشن و باز متاسفانه گاهی حرفهایی زده میشه که دور از شان پزشکان چه بعنوان نویسنده و یا خواننده هست من از همینجا اعلام می‌کنم که در این وبلاگ هرکسی از دوستان در نقل قول و انتقاد و اعتراض آزادی کامل داره و حد مرز و خط قرمز ما فقط اخلاق و حفظ حریم افراد هست. امیدوارم بتونیم در کنار هم لحظات پرباری داشته باشیم و این وبلاگ راهگشای ذره ای از مشکلات فراوان جامعه پزشکی باشه قطره ای از دریا!