دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

بالاخره کار خودشونو کردن!

رئیس/سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...

سلام علیکم؛

احتراماً، پیرو بخشنامه های شماره 95856 مورخ 10/3/88 و 151340/7/الف مورخ 13/4/88 در ارتباط با صدور معافیت مربوط به ماده 3 مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع لیسانس و بالاتر سئوالات متعددی از سوی دانشگاه ها مبنی بر چگونگی کاهش خدمت نظام وظیفه و نحوه صدور معافیت مصوبات مورخ 31/3/88 کمیسیون مواد 2 و 3 آئین نامه اجرایی قانون فوق مطرح گردیده است. نظر به اینکه طبق ابلاغیه ستاد فرماندهی کل قوا بشماره 4249 مورخ 6/3/88 که از خدمت مقاطع لیسانس 1ماه فوق لیسانس و پزشک و داروساز و دندانپزشکی 2ماه و
مدارک
Ph.D
و متخصصین رشته های پزشکی 3ماه و فوق تخصص 4ماه کسر گردیده لذا صدور معافیت ماده 3 صرفاً برای افراد با شرایط فوق که در سال 88 با عنایت به منطقه خدمتی از خدمت نظام وظیفه ترخیص می گردند بلامانع می باشد.

ضمناً سایر مشمولین که به عناوین مختلف با کسر خدمت از خدمت نظام وظیفه ترخیص و یا معاف می شوند مکلفند مابه التفاوت خدمات قانونی خود را تا سقف 24 ماه مطابق مواد1 و3 قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مناطق مورد نیاز واحدهای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نمایند.20/5ص

                                                                                دکتر رحمت اله حافظی

                                                                              معاون توسعه مدیریت و منابع

دستورالعمل فروشگاه الکترونیکی پزشکی ابلاغ شد

فروشگاه الکترونیکی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت کالاهای قابل خریداری توسط وام خرید کالا را برای دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی 89 - 88 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس دستورالعمل اجرایی صندوق، علاوه بر ارسال لیست متقاضیان از سوی دانشگاهها به صندوق، وام خرید کالا بدون ابلاغ اعتبار به دانشگاهها و با توجه به تحقق منابع اعتباری صندوق به دانشجویان قابل پرداخت است.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، وام خرید کالا یک میلیون ریال است و بر اساس میزان مبلغ کالای انتخابی اعتبار ایجاد می شود و مابقی مبلغ نیز باید از سوی دانشجویان به صورت نقدی پرداخت شود.

حداکثر زمان برای خرید از سوی دانشجویان 25 اسفندماه سال جاری اعلام شده است و تحویل کالا به نماینده دانشگاه و با اولویت زمان خرید دانشجویان صورت می گیرد.

دانشجویانی که درخواست تسهیلات دریافتی ندارند نیز می توانند به صورت نقدی کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه الکترونیکی خریداری کنند.

در حال حاضر 48 کالای مربوط به دانشجویان علوم پزشکی از جمله اتوسکوپ، فشارسنج، گوشی پزشکی و غیره در این فروشگاه برای خریداری توسط دانشجویان وجود دارد.

جزئیات ثبت نام آزمون دستیاری/ آغاز ثبت نام آزمون دستیاری از 5 /۸

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت جزئیات اولیه ثبت نام سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته های پزشکی بالینی را برای داوطلبان این آزمون اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشکی بالینی سال 88 با توجه به جدول زمانبندی اعلام شده و با رعایت شرایط مندرج در آیین نامه ها و مقررات به صورت متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش دستیار برگزار خواهد شد.

متقاضیان شرکت در این آزمون باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir جهت ثبت نام از طریق اینترنت اقدام کنند.

کلیه مراحل ثبت نام شامل دریافت کلید، کارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته - محل و ... از طریق اینترنت انجام می گیرد و کلیه افراد باید از زمان شروع ثبت نام تا برگزاری آزمون، اطلاعات لازم را از سایت مرکز سنجش کسب کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، ثبت نام از 5 آبان ماه آغاز می شود و تا 5 آذر ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان در روزهای 14 تا 18 آذر ماه فرصت دارند نسبت به ارسال مدارک خود از طریق اینترنت اقدام کنند.

کارت ورود به آزمون در روزهای 26 تا 28 بهمن ماه سال جاری توزیع می شود و آزمون نیز 29 بهمن ماه برگزار می شود.

آزمون پذیرش دستیار تخصصی شامل یک آزمون کتبی چهارجوابی با 200 سئوال است که از میان 200 سئوال، 2 سئوال از منابع اخلاق پزشکی خواهد بود و سایر سئوالات هم با توجه به منابع اعلام شده جهت این دوره از آزمون طرح خواهد شد.

رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونهای پزشکی منصوب شد

دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر محمدعلی محققی را به عنوان عضو و رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری وزارت بهداشت منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس فصل اول آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری که مصوب مجلس شورای اسلامی است، آزمون سراسری عبارت از کلیه آزمونهایی است که جنبه ملی و همگانی دارند و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

بر اساس فصل دوم این آیین نامه برای رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری هیئت های بدوی و تجدید نظر تشکل می شوند و مسئولیت رسیدگی به تخلفات در آزمونها را بر عهده دارند. جلسات این هیئت ها با حضور حداقل سه نفر از اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات اتخاذ شده در هر حال با سه رای معتبر و قابل اجرا خواهد بود.

رسیدگی به تخلفات در آزمونهای موضوع این قانون در ابتدا با هیئت های بدوی است. تصمیم هیئت های بدوی قطعی و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است و دبیرخانه هیئت تجدید نظر در سازمان سنجش آموزش کشور مستقر است.

دکتر محققی معاونت آموزشی وزارت بهداشت را نیز بر عهده دارد.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری اعلام شد

مسئول اجرایی سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی از آغاز ثبت نام سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری در آبان ماه سال جاری خبر داد.

دکتر مهدی میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی از 5 آبان آغاز می شود و تا 5 آذر ماه ادامه دارد. ثبت نام در این آزمون صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به نشانی http://sanjeshp.ir انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: مدارک لازم برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی اخذ می شود و داوطلبان در روزهای 14 تا 18 آذر ماه فرصت دارند که مدارک خود را به صورت اسکن شده ارسال کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: مدارک لازم برای ثبت نام در سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در دفترچه ثبت نام که در زمان ثبت نام بر روی سایت قرار می گیرد به اطلاع داوطلبان می رسد.

مسئول اجرایی سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی به مهر گفت: آزمون دستیاری پنجشنبه 29 بهمن ماه سال جاری به صورت متمرکز برگزار می شود و کارت ورود به آزمون نیز در روزهای 27 و 28 بهمن ماه توزیع می شود.