دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

معرفی 10 دانشمند و دانشگاه برتر کشور

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام 10نویسنده و دانشگاه برتر بر اساس این پایگاه را معرفی کرد و گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نظامی استنادی است که اساس فعالیت آن را سنجش عملکرد پژوهشی دانشگاهها و موسسات پژوهشی و فناوری است.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: این پایگاه از بدو تاسیس نسبت به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاهها و موسسات پژوهش، پارکهای علم و فناوری، نشریات علمی و دانشمندان و پژوهشگران اقدام می کند. وی اظهار داشت: از زیر سیستمهای ISC می توان استفاده های مختلفی کرد. هر کدام از زیرسیستمها نقش خود را ایفا می کنند اما در مجموع آنچه از نقش ISC بر می آید ارزیابی و رتبه بندی دانشگاهها و موسسات فناوری و پژوهشی است. سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه استنادی علوم ایران (ISCI) را یکی از این زیر سیستمها عنوان کرد و گفت: این زیر سیستم در واقع معادل Web of Science موسسه اطلاعات علمی یا (ISI) است.

وی افزود: بررسی تحلیلی ISC در کل و بدون محدودیت رشته های موضوعی 10 دانشمند برتر ایران را معرفی می کند. اسامی پنج نفر اول به شرح زیر است:

-1فریدون عزیزی با 285 مقاله

-2باقر لاریجانی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران) با 198 مقاله

-3پروین میرمیران با 112 مقاله

-4انوشیروان کاظم نژاد با 111 مقاله

-5سقراط فقیه زاده با 101 مقاله

ناصر ولایی، مهدی هدایتی، قربان نورمحمدی، محمدرضا قندها، مسعود امینی نیز دانشمندان شماره 6 تا 10 برتر کشور بر اساس ISC هستند.

مهراد اضافه کرد: دانشگاهها نیز در ISC بر حسب تعداد انتشارات (مقاله های موجود در نشریات علمی معتبر و دارای ضریب تاثیر) رتبه بندی می شوند. بر این اساس 10 دانشگاه برتر کشور بر حسب تعداد مقالات مشخص شده اند. اسامی پنج داشگاه برتر به شرح زیر است: 

1- دانشگاه تهران با 15636 انتشارات
2- دانشگاه علوم پزشکی تهران با 10324 انتشارات 

3- دانشگاه تربیت مدرس با 8566 انتظارات
4- دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 6224 انتشارات
5- دانشگاه علوم پزشکی ایران با 4366 انتشارات

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز رده های پنجم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
بارون دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 06:45 ب.ظ http://man-o-baroon.blogsky.com

ببخشید اینو میگم. اما این عددها یا با ضریبن یا مثل بقیه عددها فقط زیادن. کیفیت این مقاله ها بررسی شده؟ کی بررسی کرده؟ امتیاز دادنشون با کی بوده؟ دیگه اینکه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد