دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

آزمون بورس تحصیلی وزارت بهداشت برگزار شد

آزمون بورس تحصیلی وزارت بهداشت در دانشگاههای علوم پزشکی امروز 26 مرداد ماه به صورت همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این آزمون به صورت نیمه متمرکز برگزار شده است و در نهایت حدود 170 نفر به عنوان ظرفیت نهایی بورسیه برای رشته های علوم پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی پذیرش می شوند. دانشگاهها اسامی افراد پذیرفته شده در آزمون را به میزان سه برابر ظرفیت و پس از تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه به کمیسیون مربوطه ارائه می دهند و هیئت مرکزی جذب در وزارت بهداشت نتایج آزمونهای دانشگاهها را بررسی کرده و پس از اعلام نظر نهایی شورای بورس، اعزام صورت می گیرد.

وزارت بهداشت در رشته هایی که در داخل کشور توانمندی لازم برای آنها وجود دارد بورس داخل ارائه می دهد و برای رشته هایی که دارای فناوری جدید هستند و یا نیاز خاصی را از کشور برطرف می کنند بورس خارج می دهد. دانشگاههای علوم پزشکی با توجه به نیازهای آموزشی و پژوهشی و در راستای کمک به تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز و شناخت نوآوریهای علمی و آشنایی با آخرین تجربیات کشورهای خارجی در زمینه های مختلف علمی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز انتقال فناوری نوین به داخل کشور اقدام به پذیرش دانشجو در دوره های بلند مدت بر اساس دستور العمل مربوطه می کنند.

اعتقاد به دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن ضوابط آیین نامه جذب اعضای هیئت علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریور سال 86 و دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی و دامپزشکی از جمله شرایط عمومی آزمون و اعطای بورس است.

مدت اعتبار بورس از تاریخ موافقت نهایی حداکثر به مدت دو سال است و گرفتن پذیرش از کشور و دانشگاه محل تحصیل به عهده پذیرفته شده نهایی خواهد بود و پذیرفته شدگان نهایی باید قبل از صدور حکم بورس، وثیقه ملکی و ضمانت لازم را مبنی بر اینکه پس از اتمام تحصیلات به ایران مراجعت و در دانشگاه علوم پزشکی مربوطه به میزان دو برابر مدت تحصیل خدمت خواهند کرد، بسپارند مبلغ ضمانت مطابق دستورالعمل مصوبه شورای اجرایی بورس وزارت بهداشت است.منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
قصثقصث دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 06:30 ب.ظ

ص ثقصثق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد