دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

نخستین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور آغاز به کار کرد

نخستین المپیاد علمی دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور عصر امروز دوم مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور 400 دانشجو آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار مهر، این المپیاد با تاکید بر نخبه پروری، علم و دانش و خودباوری برگزار می شود و طراحی فضای مناسب جهت تشویق و ترغیب دانشجویان، ‌کاربردی کردن مباحث علوم پزشکی در بهداشت و درمان، توسعه همه جانبه کشور در زمینه تولید دانش و جنبش نرم افزاری، به فعلیت رساندن استعداد و خلاقیت دانشجویان علوم پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد است. شورای عالی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی بالاترین مرجع آن است و تعیین اهداف برگزاری، تصویب ضوابط انتخاب دانشجویان برگزیده و نحوه تشویق آنها و تعیین نوع جوایز و نشان‌های علمی و اعطای آن از جمله وظایف این شورا است.

المپیاد علمی دانشجویان دارای سه حیطه سنجش علوم پایه، ‌استدلال بالینی و مدیریت در نظام سلامت است که هیئت های طراحی سئوال با تنوع سئوالات و استفاده از سئوالات تشریحی، آزمون شفاهی و عملی دانشجویان را می سنجند. برای هر رشته المپیاد، هیئت طراحی سوال 5 تا 7 نفره در نظر گرفته شده است و دانشجویان سال سوم و بالاتر رشته های دکتری حرفه ای و کارشناسی که دارای معدل بالای صدک 50 درصد میانگین معدل دانشجویان هم ترم و هم رشته هستند می توانستند در این المپیاد که دارای دو مرحله دانشگاهی و کشوری است، شرکت کنند.

اهدای هدایای نقدی، لوح تقدیر، عضویت در بنیاد نخبگان و عضویت در دفاتر استعدادهای درخشان از جمله جوایز برگزیدگان است. 9 نفر در بخش انفرادی و سه تیم در بخش تیمی که به 75 درصد سئوالات آزمون پاسخ صحیح داده اند به عنوان برگزیده معرفی می شوند. در آزمون انفرادی شرکت کنندگان با خلاصه کردن مقالات علمی در یک زمینه خاص آشنا و سپس بر اساس سئوالهایی که اعلام می‌شود، باید یک نمودار مفهومی ترسیم کنند و پس از آن دانشجویان باید به ارائه فرضیه بپردازند و در نهایت در مباحث تیمی پروپوزال هایی تهیه و ارائه کنند.منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد