دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

اگه گذاشتن این پزشکای سرباز آب خوش از گلوشون پایین بره!!؟

مسئولین وزارت بهداشت بعد از اون عقب نشینی در مورد کم شدن سربازی پزشکان که از همون اول هم معلوم بود رنگ و بوی سیاسی داره و تحت تاثیر انتخابات انجام شده به تازگی و بعد از اینکه به هدفشون رسیدن دارن کم کمک ماهیت خودشون رو دوباره نشون میدن همونایی که بعد از گرفتن اون تصمیم عجولانه و نسنجیده در مورد افزودن طرح به خدمت سربازان پزشک تا سقف 24 ماه به تکاپو افتادن تا در آستانه انتخابات بیش از این تنفر قشر مظلوم پزشکان و بویژه تازه فارغ التحصیلان رو از خودشون زیاد نکنن، و بالاخره با اعتراض و پیگیری بسیاری از دوستان- که جا داره همینجا ازشون تشکر کنم مخصوصا دوست خوبم دکتر سید علیرضا صدر فرزند رئیس سازمان نظام پزشکی- مجبور به عقب نشینی شدن از امروز متن خبر مندرج در سایت وزارتخونه رو که تا دیروز یه جور دیگه بود عوض کردن!

متن قبلی:

با ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور موضوع انجام باقیمانده تعهدات مدت خدمت دوره ضرورت و دوره احتیاط مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان منتفی اعلام شد. به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با ابلاغ وزیر بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، این وزارتخانه مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص مدت انجام خدمت نظام وظیفه را برای مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان اجرا می‌کند و افزایش مدت زمان گذراندن طرح را برای دانش‌آموختگان نخواهد داشت به نحوی که  پایان خدمت سربازی این افراد، پایان تعهدات آنها خواهد بود. 

متن جدید:!!

پیرو نامه شماره 95856 مورخ 10/3/88 مقام محترم وزارت به استناد کمیسیون موضوع مواد 2و3 آئین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان مورخ 31/3/88 مقرر گردید کلیه افرادی که برطبق دستورالعمل جدید ستاد فرماندهی کل ، بامقاطع لیسانس و بالاتر ، کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی با مدرک تخصصی دریافت می نمایند ، ازانجام خدمات موضوع  قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان معاف می باشند. این مصوبه برای کلیه کسانی که خدمت وظیفه آنها درسال 88 به اتمام می رسد جاری خواهد بود و نظریه کمیسیون برای سال آتی متعاقبا اعلام خواهد شد. 

این اولین قدم برای بازپس گیری قانون تحمیلی قبلی هست و الا سال آینده قوانین سربازی تغییر نخواهد کرد! حالا سوالی که باید از این آقایون نخبه پرسید اینه که بچه‌هایی که سربازیشون سال 89 تموم میشه و به امید این قانون رفتن کلی هزینه کردن و دارن برای امتحان آماده میشن چه امیدی باید داشته باشن که حضرات فردا که از خواب بیدار میشن تصمیم جدیدی نگیرن؟ آخه ما تا کی باید اسیر تصمیمات ابدومینال 4 تا آدم بی فکر باشیم و ندونیم فردا چه بلایی قراره سرمون بیارن؟ کاش اینو هم مجلس میومد وسط و قانون میذاشت که حداقل تکلیف خودمونو بدونیم هرچند اینا نشون دادن که به قانون هم دوست دارن هر روز یه انگولکی بکنن قضیه استریت شدن متاهلین رو یادتون میاد؟ با اینکه مجلس تصویب کرده بود ولی تا آبان 86 من هرچی تماس می‌گرفتم میگفتن معلوم نیست هنوز میشه یا نمیشه!

من شخصیتا آدم ایرادگیری نیستم ولی اونقدر توی این چند سال اخیر از دست اینا خون دل خوردم که دیگه نمیتونم بی تفاوت باشم آخه ما همه کارای دیگمون اعم از آینده شغلیمون، درآمدمون و شخصیت اجتماعیمون به برکت حضرات گل و بلبل هست که بتونیم از کنار اشتباهات کوچیکشون راحت بگذریم! البته شاید دارم اینبار زود قضاوت میکنم و شاید هدف آقایون واقعا این نباشه ولی به نظر شما اینجور عوض کردن یه خبر چه معنی و مفهومی میتونه داشته باشه؟ امیدوارم یه روزی آقایون متوجه بشن که قشری که باهاشون سر و کار دارن ضمن اینکه صبورن متاسفانه اونجوری که اونا فکر می‌کنن خنگ نیستن!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد