دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دلایل پذیرش جنسیتی در رشته‌های پزشکی/ پذیرش 40 درصد از هر جنس

مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح دلایل پذیرش جنسیتی در رشته های علوم پزشکی گفت: در رشته های علوم پزشکی با توجه به لزوم نیروی گروه پزشکی از هر دو جنس، حداقل پذیرش از هر دو جنس 40 درصد است.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حداقل پذیرش از هر دو جنس در رشته های گروه علوم پزشکی 40 درصد تعیین شده است تا شکل رقابتی و شکل انتخاب طبیعی در آن رعایت شود. وی اضافه کرد: دلیل این تناسب سازی در رشته های علوم پزشکی این است که به دلیل نیاز به هر دو جنس باید از هر دو جنسیت در عرصه های خدمات سلامت کشور وجود داشته باشد.

ضیایی اظهار داشت: از سوی دیگر با توجه به تعداد بیشتر داوطلبان زن در گروه علوم تجربی تعداد زنان پذیرفته شده در رشته های این گروه آزمایشی نیز طبعاً افزایش می یابد. وی خاطرنشان کرد: این تناسب سازی تنها در دوره های روزانه دولتی انجام می شود و از سوی دیگر انتخاب داوطلبان را محدود نمی کند. ضمن اینکه به گونه ای طراحی شده است که عرصه خدمت سلامت کشور را ارتقا می بخشد.

به گزارش مهر، در گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 88 و بر اساس دفترچه انتخاب رشته منتشر شده، پذیرش در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، اعضای مصنوعی، بینایی سنجی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، شنوایی شناسی، علوم تغذیه، علوم صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کتابداری در شاخه پزشکی، گفتاردرمانی، مددکاری اجتماعی، اتاق عمل، کاردانی بهداشت حرفه ای، کاردانی بهداشت محیط، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری پذیرش با در نظر گرفتن جنسیت و بر اساس تناسب سازی جنسیتی صورت می گیرد. منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
یک دانشجوی پزشکی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 01:06 ق.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

سلام.هر چقدر هم بگن جنسیتی عادلانه هست قبول ندارم چون دیدم دوستانی که با رتبه های خوب پزشکی قبول نشدند وافرادی با رتبه های حتی 400 و.....تا پایین تر یا به تعبیری بدتر از اونها قبول شدند.
ممنون از لینکی که معرفی کردین.
راستش من درباره عملی بودنش چیزی ندیدم ولی به مصاحبه هم خوش بین نیستم.

zahra چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام
امیدوارم همین طوری که میگن باشه!!!
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد