دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دولت یا مجلس؟ کدامیک صلاح جامعه پزشکی را بهتر می‌شناسند؟

سلام. امروز بحث تربیت پزشک یه جورایی شده بود دعوای بین دولتی‌ها و مجلسی‌ها یا بهتر بگم وزیر و وکیل! آقای وکیل که قبلا هم زمانی که بحث سهمیه بندی و بومی گزینی توی کنکور مطرح شد و بین علما اختلاف افتاد اومد توی تلویزیون و حرفایی زد که من واقعا از ته دل برای خودم، مملکتم و آیندمون نگران شدم کسی که اصلا در این زمینه تخصص نداره یه جوری حرف میزد انگار ... چی بگم والا؟! ایشون معتقد بودن اگه زمانی دانشگاهها ظرفیت داشتن که مثلا سالی 400 نفر دانشجوی پزشکی بگیرن (اشاره به دانشگاه علوم پزشکی تهران) الان که ما!!! بودجشونو زیاد کردیم و امکانات بهشون دادیم و فضای آموزشی براشون ساختیم چرا این ظرفیت کم شده چرا 200 نفر هم به زور می‌گیرن؟؟!!! با شنیدن این حرفش اونقدر ازش متنفر شدم که آرزو کردم کاش یه بچش پزشکی قبول بشه تا بفهمه حرف مفت نباس بزنه! امروز دوباره دیدم ایشون پاچه وزیر رو گرفته که چرا امسال سهمیه هاتون رو زیاد نمی‌کنین! خبر قبلی رو اگه نخوندین حتما بخونید و بعد خبر جدید رو تا بهتر بتونید قضاوت کنید این یه مشتی از خرواره مطمئن باشید همین آقایون متخصص فردا به خاطر همین قضیه وزیر بدبخت رو میکشونن مجلس آخرشم قانع نمیشن خوب معلومه وزیر باید بره 2 ساعت در گوششون یاسین بخونه معلومه که قانع نمیشن! البته من قصد توهین به نماینده‌های ملت رو ندارم ولی خداوکیلی خودتون قضاوت کنید که ما قشر بدبخت گیر چه کسانی افتادیم اللهم عجل لویک الفرج! 

نامه کمیسیون آموزش به وزیر بهداشت/ ظرفیت پزشکی را 30 درصد افزایش دهید

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار افزایش 30 درصدی ظرفیت پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور 88 شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن انتقاد نسبت به روند تعیین ظرفیت رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خواستار افزایش ظرفیت این رشته های در کنکور 88 شده است.کمیسیون آموزش مجلس در این نامه بر اساس نیاز جامعه خواستار افزایش 30 درصدی افزایش ظرفیت رشته های مذکور در کنکور 88 شده است.منبع

سیاست وزارت بهداشت در تربیت پزشک مبهم است/ ابهام در آمار وزیر بهداشت

علی عباسپور تهرانی

رئیس کمیسیون آموزش با بیان اینکه سیاستهای وزارت بهداشت در تربیت پزشک مبهم است و دیدی انحصارگرایانه نسبت به تربیت پزشک وجود دارد گفت: اعضای کمیسیون از وزیر بهداشت خواسته اند به رشته پزشکی در کنکور 88، 30 درصد افزایش ظرفیت اختصاص یابد.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ما نسبت به ظرفیتها و پذیرش دانشجویان در رشته های علوم پزشکی معترض هستیم، گفت: در سال 1374، 16 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود داشت. در سال 88 این تعداد به 48 دانشگاه رسید اما ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از سال 74 تا کنون کاهش یافته است به طوری که در سال 88 به کمتر از تعداد پذیرش سال 74 رسیده است که این موضوع برای اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قابل قبول نیست. 

وی سیاستهای وزارت بهداشت را درباره تربیت پزشک مبهم دانست و اضافه کرد: وزیر بهداشت عنوان کرده است که به ازای هر 700 نفر یک پزشک در کشور وجود دارد ما طی نامه ای تحلیل و مبنای چنین آماری را از وی خواسته ایم اما پاسخی منعکس نشده است. در صورتی که این آمار درست باشد توزیع پزشک در کشور غیر منطقی است و اگر وزارت بهداشت نمی تواند درباره این آمار و توزیع نامناسبت توضیحی ارائه دهد ضعف مدیریت دراین وزارتخانه است.منبع

پاسخ لنکرانی به مجلس: وزارت بهداشت ظرفیت پزشکی را بدون توجه به بازار کار افزایش نمی‌دهد

وزیر بهداشت در خصوص نامه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد افزایش ظرفیت رشته پزشکی و انتقاد رئیس این کمیسیون از وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت نمی تواند در تعیین ظرفیت رشته های علوم پزشکی بدون توجه به بازار کار تصمیم گیری کند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نامه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد افزایش ظرفیت رشته پزشکی یادآور شد: قرار است معاونت آموزشی وزارت بهداشت توضیحات لازم را در این زمینه ارائه دهد. وی اضافه کرد: موضوعی که در برنامه چهارم توسعه به وزارت بهداشت در خصوص افزایش ظرفیت رشته پزشکی تکلیف شده این است که برای ظرفیتها باید به بازار کار، نیاز کشور و روزآمدی توجه شود. باقری لنکرانی تاکید کرد: وزارت بهداشت نمی تواند در تعیین ظرفیت رشته های علوم پزشکی بدون توجه به بازار کار تصمیم گیری کند چرا که کار اشتباهی خواهد بود.منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
یه همدانشگاهی یکشنبه 21 تیر 1388 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام
حتما بچه هاشون به سن کنکور رسیدند!
اصولا در کشور ما همیشه صلاح جمع در این بوده و هست که عده ای خاص به منافع شخصیشون برسند!

گروه اکسیر یکشنبه 21 تیر 1388 ساعت 03:00 ق.ظ http://www.ex1r.com/forums/

سلام.

وبسایت خوب و جالبی دارید . تبریک میگیم.

ما در وبسایت خود با برنامه ها و اموزشهای کمیاب منتظر شما هستیم. برنامه هایی نظیر برنامه تبلیغات در روم کاملا رایگان و اموزشهایی نظیر اموزش هک سایت و سورسهای درخواستی شما.

موفق باشید.

پرهام یکشنبه 21 تیر 1388 ساعت 03:16 ب.ظ

محسن خان! صاحب وبلاگ عزیز!
حد اقل به سوالم یه نگاهی میکردی!
ای بابااااااااااااااا
میشه لطفا نمرات اخرین فرد قبول امسالو توی سایت بذاری؟
میدونم خیلی هارو نداری ولی هر چی داری بذار.
پلیززززززززززززززززززززززز

دکتر پرتقالی یکشنبه 21 تیر 1388 ساعت 06:22 ب.ظ http://dr-orange.blogfa.com

کاش قانونی وجود داشت که کمی ضمانت اجرایی داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد