دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

افزایش 50 درصدی ظرفیت دوره دستیاری!

وزیر بهداشت دولت نهم به افزایش ظرفیتهای دوره دستیاری تخصصی به صورت هدفمند اشاره کرد و گفت: ظرفیت این دوره ها در مجموع 50 درصد افزایش یافته و این افزایش با پیش بینی بازار کار 30 ساله تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی پنجشنبه در مراسم اختتامیه آزمون دانشنامه فوق تخصصی و آزمونهای گواهینامه و دانشنامه تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: نیروی تخصصی مورد نیاز کشور، موتور حرکت حوزه سلامت است و در این عرصه باید در چهار سال آینده قدمهای مستحکمتری برداشته شود.

لنکرانی به ارتقای امتحانات کتبی و شفاهی در دانشنامه تخصصی اشاره کرد و گفت: در رشته های مختلفی از جمله جراحی اکنون مهارتها نیز امتحان گرفته می شود و در کنار آن در رشته های دیگر از فناوری های نوین، کامپیوتر و مقالات مبتنی بر شواهد نیز استفاده می شود که تحول بزرگی در امتحان شفاهی محسوب می شود.

وی با اشاره به روز پزشک و سالروز تولد ابن سینا یادآور شد: یک هزار و 60 سال پیش ابن سینا فصل جدیدی را در تاریخ علم جهان رقم زد و ما نیز اگر بتوانیم طبابت را بر مبنای فلسفه ای که آن را دنبال می کنیم، بنا کنیم و در بند روزمرگی نباشیم، بزرگترین درس را از ابن سینا گرفته ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانش پزشکی به نقطه ای رسیده است که هر سه سال یکبار این دانش دو برابر می شود اما بسیاری از سرفصلهای آن در مسیر روزمرگی است و تنها زمانی که زندگی و طبابت را هدفمند کنیم آن زمان روز پزشک مفهوم اصلی خود را پیدا می کند.منبع

نظرات 1 + ارسال نظر

با وزیر بهداشت جدید چه کار باید کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد