دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

رتبه اولی از دیار محرومان/ برمی‌گردم و خدمت می‌کنم

با اعلام نتایج کنکور88 عکس نفرات برتر بر صفحه روزنامه ها نقش بست اما شاید کمتر کسی فکر می کرد نفر اول گروههای تجربی و زبانهای خارجی دیپلمه ای ریاضی است که به امید خدمت به مردم محروم منطقه خود می خواهد پزشک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در گفتگوی خبرنگار مهر با نفر اول کنکور 88 در دو گروه علوم تجربی و زبانهای خارجی نکات زیادی وجود دارد که هر خواننده ای را به فکر وا می دارد. نفر اولی که از یک خانواده 10 نفره در جوانرود کرمانشاه بر قله کنکور - بزرگترین سد جوانان ایرانی - نشسته است. رستگار رحمانی تنها متولد شهریور ماه سال 1368 از شهر مرزی جوانرود با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر می آید. از جایی که مهمترین امکاناتش پارک تفریحی تجهیز نشده ای است که سینما، تئاتر، کافی شاپ، رستوران و ... ندارد.

کلاس کنکوری وجود نداشت

رحمانی با اطمینان از قبولی خود در کنکور می گوید. او تاکید می کند: کلاس کنکوری وجود نداشت که بروم اما آزمونهای آزمایشی که هر دو هفته یکبار برگزار می شد را شرکت می کردم و در همان آزمونها نمرات خوبی بدست می آوردم . هدفم کسب رتبه اول تا دهم بود.

نفر برتر کنکور 88 در گروه علوم تجربی یک دیپلمه ریاضی است

نفر برتر کنکور 88 در گروه علوم تجربی یک دیپلمه ریاضی است. علت انتخاب گروه تجربی را از او می پرسیم در پاسخ به نکته جالبی اشاره می کند: رشته های مهندسی تقاضای زیادی دارند اما پس از فارغ التحصیلی بازار کار تضمین شده ای در انتظار این رشته ها نیست. من ترجیح می دادم که در رشته ای تحصیل کنم که پس از فارغ التحصیلی شغل تضمین شده ای داشته باشم. وی در خانواده ای پر جمعیت با سه خواهر و پنج برادر زندگی می کند. هنوز انتخاب رشته نکرده ولی پرس و جو می کند چه رشته ای بهتر است. رحمانی می گوید: می خواهم یا در پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهیم یا در رشته بیوتکنولوژی اما هنوز مطمئن نیستم.

"رحمانی تنها" توانسته رتبه اول گروه زبان های خارجی را هم در کنکور 88 بدست آورد . او در این رابطه می گوید: از اول به زبان با کتابهای مکالمه علاقمند شدم اما پس از آن در کلاس زبان شرکت کردم و این موضوع را جدی پیگیری کردم. وی در مورد رتبه اش در کنکور گروه زبانهای خارجی می گوید: مطمئن نبودم در این گروه اول شوم اما حدس می زدم که رتبه تک رقمی منطقه خودمان را بدست آورم. رستگار، شهر خود را برای ما به تصویر می کشد. شهری در مرز ایران و عراق. یکی از 13 شهر استان کرمانشاه که مردمان خونگرم آن درآمدی متوسط دارند و بافت قدیمی شهر را حفظ کرده اند.  

پدر و مادر رستگار رحمانی از نعمت سواد بی بهره هستند

پدر و مادر رستگار رحمانی از نعمت سواد بی بهره هستند. پدرش کارگر و مادرش خانه دار است و بچه های دیگر خانواده هم یا در حال تحصیل در مدرسه و یا در دانشگاه هستند. رستگار می گوید: با اینکه پدر و مادرم شناخت کمی نسبت به مسائل کنکور، سهمیه ها، مناطق و این جور موضوعات دارند اما پس از هر آزمون آزمایشی پیگیر بودند و همواره مشوقم بودند. وی در مدرسه دولتی که معلمانش دو شیفته به تدریس مشغول هستند، تحصیل کرده و معتقد است: کلاس کنکور، معلم خصوصی و مسائلی از این دست عامل موفقیت در کنکور نیستند. کنکور در ایران چند سال است که کنکور کتاب محور است و اگر دانش آموز تمام تلاش خود را بر روی کتاب متمرکز کند موفقیت بیشتری بدست می آورد. رحمانی تنها به صورت سربسته از کتابهای کمک آموزشی سخن می گوید که او را در طبقه بندی کردن ذهنش برای درس خواندن و سرعت عمل بخشیدن به تست زنی او کمک کرده اند و آنها را برای دانش آموزان مناطق محروم مفید می داند.

پزشکی خواهم خواند زیرا شهرمان از خدمات تخصصی و پیشرفته پزشکی محروم است

نفر برتر کنکور 88 در گروه علوم تجربی هدف خود از ادامه تحصیل در گروه پزشکی را محرومیت شهرش از خدمات تخصصی و پیشرفته پزشکی می داند و می گوید: بیشتر مردم برای کارهای تخصصی پزشکی باید به کرمانشاه بروند. می خواهم پزشکی که خواندم، برگردم و برای مردم خدمت کنم.

انگیزه و تلاش رمز موفقیت دانش آموزان شهرهای کوچک است

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده او چرا در میان انبوه کلاس خصوصی، معلم خصوصی، دوپینگ علمی و ... دانش آموزان شهرهای بزرگ، یک دیپلم ریاضی از یک شهر کوچک رتبه اول کنکور را بدست می آورد، می گوید: انگیزه و تلاش . این دو نکته است که رمز موفقیت دانش آموزان شهرهای کوچک است. آنها این انگیزه را دارند که به موفقیت برسند و با وجود کمبود و یا حتی نبود امکانات مناسب آموزشی و کمک آموزشی می توانند به سطحی برسند که قابل توجه است. به گزارش مهر، رستگار رحمانی تنها با لهجه شیرین کرمانشاهی خود امیدوار است که روزهای خوبی در بهترین دانشگاهای کشور داشته باشد.منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
یک دانشجوی پزشکی جمعه 16 مرداد 1388 ساعت 11:56 ق.ظ

جالب بود نمی دونستم.عیدتون هم مبارک باشه

سلام عید شما هم مبارک عزیز

متاستاز جمعه 16 مرداد 1388 ساعت 03:16 ب.ظ http://darusaze59.blogfa.com/

برمی گرده؟؟
جو گیر شده یک چیزی گفته !!

به نظر من هم بدجوری جوگیر شده تازه میخواد بیاد تو رشته‌ای که شغل آیندش هم تضمین شده!!!

دختر فمینیست جمعه 16 مرداد 1388 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.feminism1989.blogfa.com

ما خودمون کشتیم با این همه امکانات! آفرین به اون که تو۲رشته اول شد بدون امکانات!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد