دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

شنیده‌ها>جانشنین لنکرانی یک زن است

تازه ترین اخبار منابع مطلع از روند تشکیل دولت دهم حکایت از آن داد که "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری ، دکتر "مرضیه وحید دستجردی" فعال سیاسی و جراح و متخصص زنان را به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد تا نام او به عنوان اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت شود.

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، وحید دستجردی 50 ساله، متولد 1338 در تهران و فرزند پزشک خدوم دکتر وحید دستجردی رئیس فقید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است. مرضیه وحید دستجردی از نظر تحصیلی، مدرک فوق تخصص انکولوژی زنان دارد و هم اکنون علاوه بر تدریس در دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر امور بین الملل آن است. او از نظر سیاسی، عضو جمعیت زنان اصولگرا است و در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم تهران بود. مرضیه وحید دستجردی علاوه بر فعالیت به عنوان پزشک و استاد دانشگاه، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور و طی سالهای 1373 تا 1375 نیز عضو شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت بوده است.

انتخاب وحید دستجردی در حالی به مراحل نهایی در کمیته بررسی نامزدهای تصدی مسئولیت در کابینه دهم رسیده است که پیش از این از افرادی همچون سیدشهاب الدین صدر رییس کمیسیون بهداشت مجلس و کامران باقری لنکرنی وزیر کنونی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سخن به میان می رفت.خبرگزاری مهر نیز امروز با تایید خبر انتخاب وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت نوشت: گمانه زنی های تائید نشده حاکی است که رفتن باقری لنکرانی از وزارتخانه بهداشت قطعی است و قرار است مرضیه وحید دستجردی به عنوان اولین زن وزیر در جمهوری اسلامی ایران این سمت را در دست بگیرد.این خبرگزاری در عین حال، به حمایت از ابقای باقری لنکرانی پرداخت و در توجیه آن نوشت: "رفتن لنکرانی در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس و حتی برخی از مشاوران نزدیک به رئیس جمهور بر این اعتقادند که لنکرانی از وزرای موفق دولت نهم می باشد. ضمن اینکه خود رئیس جمهور نیز پیش از این بارها لنکرانی را از بهترین اعضای کابینه معرفی کرده بود. از سوی دیگر شنیده می شود که مجلس با توجه به دوری خانم دستجردی از مدیریت کلان اجرایی و نیز جوان بودن لنکرانی بیشتر به وزیر بهداشت دولت نهم گرایش دارد.منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد