دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

افزایش دو برابری اعتبار وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش دو برابری اعتبار وام شهریه برای دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: در صورت تصویب هیئت امنای صندوق رفاه و تامین اعتبار لازم کل اعتبار وام شهریه و همچنین سرانه ها افزایش می یابد.

دکتر فرهاد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به هیئت امنای صندوق پیشنهاد کرده است که همه وامها و تسهیلات صندوق افزایش یابد که در صورت تصویب این موضوع از سوی هیئت امنا، سقف وامها به طور نسبی افزایش می یابد. وی خاطرنشان کرد: اگر تامین اعتبار صورت گیرد کل اعتبار وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی دو برابر می شود و دانشجویان بیشتری را در بر می گیرد. پس از افزایش این اعتبار در مجموع سرانه ها نیز افزایش می یابد.

جعفری افزود: پیش بینی می شود سرانه وام شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی 5/2 برابر و سرانه وام شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز سه برابر افزایش یابد. وی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر وام شهریه 16 تسهیلات دیگر نیز از سوی صندوق رفاه به دانشجویان علوم پزشکی اختصاص می یابد که وام شهریه نیز به سه دسته از دانشجویان گروه علوم پزشکی اعطا می شود. در حال حاضر گروهی از دانشجویان روزانه که بر اساس مقررات موظف به پرداخت شهریه هستند، گروهی از دانشجویان شبانه و گروه دانشجویان شاغل به تحصیل در شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی می توانند از تسهیلات وام شهریه استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: سقف وام شهریه بر اساس میزان شهریه های اعلام شده در هر واحد دانشگاهی متفاوت خواهد بود و به تناسب میزان شهریه ای که دانشجویان باید پرداخت کنند، وام شهریه به آنها تعلق می گیرد. وی یادآور شد: در حال حاضر سه وام شهریه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و دوره های تخصصی به دانشجویان تعلق می گیرد و پیشنهاد صندوق این است که میزان این دسته از وامهای شهریه ای را افزایش دهد. جعفری در تشریح وامهای شهریه که در حال حاضر به دانشجویان علوم پزشکی تعلق می گیرد، گفت: در حال حاضر برای دانشجویان کارشناسی پیوسته وام شهریه به مبلغ 24 میلیون ریال در هشت نوبت و هر نوبت حداکثر سه میلیون ریال وام و برای دانشجویان کارشناسی ارشد وام شهریه به مبلغ 30 میلیون ریال در چهار نوبت و هر نوبت حداکثر هفت میلیون و 500 هزار ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای دانشجویان دکتری نیز در حال حاضر وام شهریه به مبلغ 200 میلیون ریال در چهار نوبت و هر نوبت حداکثر 50 میلیون ریال و برای دانشجویان دوره های تخصصی نیز به همین میزان وام شهریه به مبلغ 200 میلیون ریال تعلق می گیرد. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکیدکرد: اعتبار وام شهریه به حساب آموزش دانشگاه بابت شهریه این دسته از دانشجویان پرداخت می شود و به حساب دانشجویان واریز نمی شود. منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد