دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

طبابت پزشکان ایرانی مقیم خارج در کشور، فقط با تأیید وزارت بهداشت

اجازه کار جهت هرگونه معاینات و اعمال جراحی چه به‌صورت موقت و چه به‌صورت دائم برای پزشکان ایرانی مقیم خارج، در داخل کشور باید از سوی وزارت بهداشت تایید شود.

مواقعی مشاهده می‌شود در برخی از بیمارستان‌های خصوصی با نصب پلاکارد مبنی بر اینکه پزشک متخصص درفلان کشور به‌مدت یک ماه آماده ویزیت و جراحی بیماران است و این امر درصورت مورد تایید نبودن وزارت بهداشت، غیرقانونی بوده و عوارض ومشکلات احتمالی ناشی از آن متوجه بیمار خواهد بودواجازه شکایت به هیچ مرجع قانونی را نخواهد داشت ضمن اینکه موضوع می‌تواند سوءاستفاده‌های بزرگ مالی را به‌دنبال داشته باشد.

حسن امامی‌رضوی، معاون سلامت وزارت بهداشت در این خصوص می‌گوید: مدرک و اجازه کار هر پزشکی که برای ادامه کار به ایران می‌آید، باید از سوی وزارت بهداشت تایید شود، در غیراین صورت این کار خلاف قانون است.وی افزود:البته پزشکان متخصص و خبره‌ای که شهرت جهانی دارند و مورد شناخت مردم هستند، از این امر مستثنا هستند.

علاوه بر این اگر سازمان یا ارگانی با هماهنگی‌های لازم از پزشکی در خارج از کشور دعوت به کار می‌کند، علاوه بر اینکه تبلیغات در حوزه سلامت و پزشکی ممنوع است، براساس آیین‌نامه تبلیغات پزشکی، ضوابطی هم در این خصوص وجود دارد که از سال 85 از سوی سازمان نظام پزشکی ابلاغ شده ولی ظاهرا فقط روی کاغذ اجرا می‌شود. اما اگر به شکل فردی یا مثلا از سوی بیمارستانی بدون هماهنگی و تایید وزارت بهداشت این کار انجام شود، غیرقانونی محسوب می‌شود.منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد