دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

دکتر محسن

وبلاگ خبری گروه پزشکی - آخرین اطلاعات و اخبار آزمون ها - دستیاران پزشکی- دانشجویان پزشکی

عقب نشینی وزارت بهداشت از قانون جدید برای سربازان پزشک!

براساس ابلاغ شماره 95856مورخ 10/3/88 وزیر محترم بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی انجام باقیمانده تعهدات مدت خدمت دوره ضرورت ودوره احتیاط مشمولان قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان منتفی تلقی می گردد .بدیهی است در صورت مراجعه این افرا د به دانشگاههای علوم پزشکی ،صدور گواهی معافیت از طرح کمافی السابق بلامانع خواهد بود .

 منبع:http://tarh.behdasht.gov.ir

سلام 

اگه یادتون باشه اوایل اردیبهشت امسال سازمان نظام وظیفه تغییراتی در مدت خدمت سربازی اعمال کرد .لینک خبر: http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?pr=s&query=کاهش%20خدمت%20سربازی%20&NewsID=872777

با قانون جدید مدت خدمت دوره ضرورت برای پزشکان عمومی از ۱۸ ماه به ۱۵ ماه تقلیل یافت خوب خیلی ها از جمله خود من کلی خوشحال شدیم چون من با این قانون میتونستم دوباره امسال در امتحان دستیاری شرکت کنم! هنوز مشغول بررسی بودم که کدوم کلاس و کدوم جزوه رو دستم بگیرم که از یکی از کارمندای وزارتخونه شنیدم که وزیر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت بخشنامه ای ابلاغ کرده که مطابق اون سربازای پزشک باید مابقی خدمتشونو تا ۲۴ ماه در قالب طرح بگذرونن! رفتم وزارتخونه و مطمئن شدم که خبر صحت داره و همه خوشحالیها و برنامه ریزیا نقش بر آب شد. 

این خبر شکایت همه مشمولین این قانون رو بلند کرد تا قبل از اون ۱۸ ماه خدمت رو معادل طرح حساب می‌کردن و گواهی معافیت از طرح می‌دادن ولی از اول خرداد ۹ ماه طرح در انتظار بچه ها بود! یعنی ۳ ماه کم شدن سربازی معادل ۶ ماه افزایش کل دوره! این وضعیت بیشتر اونایی رو عصبانی می‌کرد که برای شرکت توی امتحان امسال برنامه ریزی کرده بودن. 

اعتراضات شفاهی و کتبی زیادی مطرح شد از جمله خود بنده که نامه اعتراضی به آقای دکتر نجابت مسئول دفتر بازرسی وزارت بهداشت فاکس کردم چند روز بعد معاون وزیر توی یه برنامه رادیویی گفت که این بخشنامه اجرای قانونی بوده که چند سال قبل در وزارتخونه تصویب شده مبنی بر اینکه خدمت حداقل ۱۷ ماه سربازی قابل احتساب به جای طرح هست و به علت مغایرت این قانون با قانون جدید نظام وظیفه به این صورت اصلاح شده بود!! 

امروز که این مطلب رو تو سایت وزارت بهداشت دیدم کلی ذوق کردم و از این تصمیم وزیر خیلی خوشحال شدم هرچند در مورد عملکرد وزارت بهداشت نقدهای زیادی دارم که به امید خدا در مطالب بعدی می‌نویسم. به امید اینکه بعد از این شاهد تصویب قوانین غیر اصولی و حساب نشده نباشیم و امیدواریم که این اصلاح تحت تاثیر انتخابات آینده نبوده باشه. یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
دکتر رضا چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 12:35 ق.ظ

البته آقای دکتر محسن زیاد هم به این جور ابلاغیه ها اعتماد نکن !! آیا تا حالا رفتی دانشگاه محل تحصیل خبر را پیگیری کنی!!/؟؟ما که رفتیم در تاریخ ۳۱/۳/۸۸ یعنی ۲۰ روز بعد از ابلاغیه وزیر ! والا به ما گفتن ما هم تو اینترنت دیدیم ولی هنوز ابلاغیه نیامده!!!! و با عرض سلام و خسته نباشید خدمت پزشکان سرباز و همکاران من در سراسره کشور که ای دوستان خودتان را برای رفتن به طرح آماده کنید ! زیرا با این قانون جدید دیگه اون دعوای همیشگی بین ستاد کل نیروی مسلح و وزارت بهداشت حل میشه ! ۱۵ ماه میری به اونا خدمت میکنی ! ۹ ماه هم با اونای دیگه ! به قول بابابزرگ یکی من یکی تو !!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد